Avatar billede error_ Nybegynder
21. januar 2002 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Vis tilfældig fra MySQL

Jeg har en MySQL database med nogle forskellige tekster i! Hvordan får jeg dem ud, sådan så der bliver vist 1 tilfældig tekst når man reloader?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
21. januar 2002 - 18:21 #1
Mysql_query(\"SELECT *,rand() as ss FROM table_navn ORDER by ss desc LIMIT 1\");
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 18:22 #2
SELECT * FROM tabel ORDER BY RAND() LIMIT 1;
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 18:24 #3
Ovenstående skulle have været et svar selvfølgelig...

skolestofdk >> Hvorfor dog lave \'order by\' på en enkelt række fra mysql?
Det er vel lidt lige som at sortere sine bøger alfabetisk når man kun ejer een bog?
Avatar billede error_ Nybegynder
21. januar 2002 - 18:25 #4
okay, tak!!
Avatar billede morw Nybegynder
21. januar 2002 - 19:21 #5
novellenet.dk> Det skulle man faktisk i ældre versioner af mysql.
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 19:34 #6
> Det skulle man faktisk i ældre versioner af mysql.

Ældre? Mener du antikke?
SELECT * FROM tabel ORDER BY RAND() LIMIT 1; har virket for mig i alle 3.x versionerne af MySQL, hvilket jeg går ud fra at alle bruger i dag. (99.99%)
Desuden tager queryet længere tid, jo flere parametre du sender...
Avatar billede morw Nybegynder
21. januar 2002 - 21:18 #7
Nu tager du vist munden for fuld:

You can\'t use a column with RAND() values in an ORDER BY clause, because ORDER BY would evaluate the column multiple times. In MySQL Version 3.23, you can, however, do: SELECT * FROM table_name ORDER BY RAND()