Avatar billede fincard Nybegynder
21. januar 2002 - 16:37 Der er 6 kommentarer

RhH 6.2 installation problem

Er ved at installere RH 6.2 på AMD K7 1100 Mhz
og når til slutningen ,hvor den installere Post installering configuration \" Modul Zlib \" og fryser
og kommer ikke videre.
Har forsøgt at boot hvorpå manglende operativ system
fremkommer.

Hjælp venligst  René
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
21. januar 2002 - 20:33 #1
prøv at gentage installationen - vælge custom installation og vælge selv de pakker, du vil have. Undgå alt det, du i forvejen ved at du ikke vil bruge.

zlib burde normalt blive installeret hvis man vælger networked workstation, men det er muligt at det slet ikke er der, problemet er. Jeg har selv oplevet vrøvl med installationen, hvor jeg har valgt en kombination af pakker, der lavede vrøvl med dependencies (de RedHat folk burde virkeligt skamme sig), så det er ikke ualmindeligt at den kager. En ændret valg af pakker kan hjælpe i mange tilfælde :)
Avatar billede langbein Nybegynder
21. januar 2002 - 21:01 #2
De gangene jeg har opplevd at installsjonen av Red Hat ikke har kjørt så har dette skyldtes at PC\'en har vært nyere enn programvaren, dvs driver / kompabilitetsproblemer. Med en så pas ny og bra PC hvorfor ikke RH 7.1 ?
Avatar billede langbein Nybegynder
21. januar 2002 - 21:04 #3
Avatar billede langbein Nybegynder
21. januar 2002 - 21:08 #4
Har forresten også opplevd problemer når jeg har valgt fantasifulle kombinasjoner av programvare under installasjonen. Beste løsning pleier å være å ta utgangspunkt i en rimelig ny programvare, eller i hvertfall tilpasset maskinen og så i første omgang velge en standard workstation eller en standard server installasjon. Ut ifra dette utgangspunktet så kan man så modifisere trinn for trinn. Linux conf mister til tider tracket på en slik modifikasjonsserie. Denne kan da med fordel avinstalleres og installeres på nytt.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. januar 2002 - 21:10 #5
Framgangsmåten med å ta utgangspunkt i en standardinstallasjon som trinnvis modifiseres fram til ønsket sluttresultat kan selvfølgelig like godt benyttes for 6.2.
Avatar billede fincard Nybegynder
23. januar 2002 - 09:10 #6
Hej Langbein

Vi har et program vare der kun pt understøttes af RH 6.2 denne skal være
en RH server instllation uden X server.