Avatar billede m.v.d Nybegynder
21. januar 2002 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intranet i udu efter scan

Der er noget galt med Norton AntiVirus Corporate Edition 7.51!! Efter hver gang en bruger har scannet sin computer for virus kan brugeren ikke komme på firmaets intranet!!

ps. bruger kan godt komme på internet!!!

Er der nogen der har nogle forslag til hvad der kan gøres???
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. januar 2002 - 14:49 #1
Prøv at disable norton antivirus på den berørte maskine

Vælg indstilling -> internetindstillinger i din browser og tjeck at norton ikke lige er kommet til at lave brugerdefineret sikkerhedsindstillinger
Avatar billede summer Mester
21. januar 2002 - 16:24 #2
Smid Norton langt væk. Det er dog utroligt alle de problemer der er med dette antivirusprogram. Trods nyeste version, automatisk opdatering, etc. tror jeg næsten hver andet virusproblem her på Eksperten skyldes Nortons \"fremragende\" egenskaber. Min søn har lige haft Norton 2002 med hele \"svineriet\" installeret, endda af et prof IT-firma. Han har aldrig haft så mange vira før han fik Norton. Jeg ved ikke hvd der gåt galt.
Avatar billede m.v.d Nybegynder
22. januar 2002 - 13:38 #3
Vi har nu fundet ud af at det eneste den gør er at smide DNS-oplysningerne væk. Så efter hver scan skal vi bare forny ipconfigurationerne og så kan man komme på igen!

Hvorfor gør den det???
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. januar 2002 - 18:29 #4
Hvilken Windows version?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. januar 2002 - 18:30 #5
summer> Kan det skyldes at Norton er det mest udbredte - at man så oftes høre om fejl i dette?
Avatar billede m.v.d Nybegynder
23. januar 2002 - 08:15 #6
Windows 2000...
Avatar billede m.v.d Nybegynder
24. januar 2002 - 08:17 #7
... Med service Pack 2!
Avatar billede byfoged50 Nybegynder
24. januar 2002 - 10:03 #8
Du skulle prøve at gå ind på www.pandasoftware.com og prøve deres free virus check, jeg har ikke på noget tidspunkt haft problemer med den, jeg kører både intranet og internet uden problemer
Avatar billede m.v.d Nybegynder
05. februar 2002 - 09:29 #9
Problemet var at klientens egen DNS (DNS-client) lavede konflikter med serverens!!