Avatar billede flemmingb Nybegynder
21. januar 2002 - 12:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Generel beskyttelsesfejl - Hvad er det?

Indtil i dag har jeg ikke haft problemer med at udskrive fra word.
Men nu, når jeg klikker på vis udskrift eller udskriv kommer der en fejlmelding:
Programmet har udført en ulovlig hendling og afsluttes.
Når man så klikker på \"Detaljer\" skriver den:
Winword forårsagede en generel beskyttelsesfejl i modul GDI.exe på adressen 0001:0000293e
Indhold af registrene - Og så står der en masse numre.

Hvad er det der er problemet? Hvorfor gør den det, og hvad kan man gøre ved det.
PS. Jeg bruger Office 2000
PPS. Jeg har kopieret det jeg skulle printe over i Wordpad for at udskrive det herfra, men her skete nøjagtigt det samme.
Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe mig.
Bedste hilsner
Flemmingb
Avatar billede anderswj Nybegynder
21. januar 2002 - 12:59 #1
Det kan skyldes problemer mht. din printer driver. Men det kan også skyldes en ødelagt systemfil.

Du kan evt. prøve at geninstallere din printer driver, eller installere en anden driver til din printer, og se om det gør en forskel. Ellers kan det være at du skal overveje at geninstallere.

Det kan også skyldes overclockning af en processor som derefter skaber fejl i udregninger. Men det er ikke sikkert at dit tilfælde er således.

Anders!
Avatar billede flemmingb Nybegynder
21. januar 2002 - 13:31 #2
Printeren virker godt nok. Jeg har et Dos baseret regnskabsprogram, og det kan der godt printes fra, men når jeg forsøger fra et program under windows går det galt. Tyder det ikke på at fejlen ligger hos windows og ikke i printerdriveren?
m.v.h.
Flemmingb
Avatar billede flemmingb Nybegynder
21. januar 2002 - 21:16 #3
Nu har jeg lidt røde ører. Problemet har nemlig løst sig selv. Eller rettere, efter at have prøvet alt muligt opgav jeg og slukkede PCen. Da jeg tændte den igen var alt ved det gamle og virkede igen.
Så hvis der er andre der får lignende problemer: Sluk maskinen og tænd den igen.
Men jeg fatter stadig ikke en brik af hvad det var der var i vejen, og hvorfor.
Tak til ham der forsøgte at hjælpe mig. Han får pointene som tak for forsøget.