Avatar billede ayla Nybegynder
20. januar 2002 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dell Inspiron 8100 m. Ati Mobility Radeon problem ?

Hej,

Jeg har købt en Dell m. et 64MB Ati Mobility Radeon 7500 grafikkort. Mit problem er, at jeg ikke synes, at jeg får nok fps i 3D spil som Counter-Strike f.eks(30-40fps).

Jeg har læst i flere tests, at de fik 4800 point i 3DMark 2001. Der får jeg kun 3800 point. Jeg har install. de nyeste drivere fra Dell\'s hjemmeside uden det hjalp.

Jeg ved, at hvis man slår Vertical Sync til OFF, giver det ca. 40 fps mere med et GeForce kort.
Er der lignende ting jeg kan gøre med mit Radeon kort, så det kører hurtigere ?

Mvh,
Martin
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 18:35 #1
Desværre.... Du har gjord alt hvad jeg vil kalde muligt. Hvis du virkelig her de nyeste driver, så kan du godt glemme at komme vidre...
Avatar billede ayla Nybegynder
20. januar 2002 - 18:42 #2
Mener du det ?
Avatar billede dalle777 Nybegynder
20. januar 2002 - 19:45 #3
Det kan være \"samarbejdet\" med dit motherboard der ikke kører ordentlig, har du installeret VIA 4-1 chipset driveren ??? (hvis du altså har VIA)
Avatar billede ayla Nybegynder
20. januar 2002 - 19:48 #4
Det er en PIII-M der sidder i. Motherboardet er med Intel chipset (830 tror jeg).
Avatar billede dalle777 Nybegynder
16. marts 2002 - 17:24 #5
Find den nyeste chipset update, og installer denne !!!
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:49 #6
Når du sammenligner din maskine med en test, er det også nødvendigt at se på processer hastighed, og mængden af ram på motherboardet og hvilket OS du kører.
Så med mindre din maskine er magen til den i testen, kan du godt forvente at du ikke får mere ud af den
Avatar billede ayla Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:48 #7
lukket