Avatar billede jensen_123 Nybegynder
20. januar 2002 - 14:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Badtrans.B@mm virus

Hvordan fjerner jeg denne virus. Norton AntiVirus kan ikke fjerne den. Den sætter den kun i Quarantined.

The file C:\\WINDOWS\\kernel32.000 is infected with the W32.Badtrans.B@mm virus.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
20. januar 2002 - 14:27 #2
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
20. januar 2002 - 14:39 #3
Programmet som i har givet mig kan ikke fjerne 5 filer, som har virussen.
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2002 - 14:45 #4
Hvilke og hvor ligger de?
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
20. januar 2002 - 14:47 #5
The file \"c:\\_restore\\temp\\a0061794.cpy\" is W32.Badtrans.B@mm worm. The tool could not delete this file.

The file \"c:\\_restore\\temp\\a0066929.cpy\" is W32.Badtrans.B@mm worm. The tool could not delete this file.

The file \"c:\\_restore\\temp\\a0066931.cpy\" is W32.Badtrans.B@mm worm. The tool could not delete this file.

The file \"c:\\_restore\\temp\\a0067368.cpy\" is W32.Badtrans.B@mm worm. The tool could not delete this file.

The file \"c:\\_restore\\temp\\a0067392.cpy\" is W32.Badtrans.B@mm worm. The tool could not delete this file.

The W32.Badtrans.B@mm removal was unsuccessful.
Here is the report:
The total number of the scanned files: 36947
The number of deleted files: 0
The number of viral processes terminated: 0
The tool could not delete 5 W32.Badtrans.B@mm files from your PC,

To remove files that cannot be deleted by the tool, you must disable System Restore,
and restart the computer. To disable System Restore:
- Close all programs.
- Right-click My Computer on the Windows desktop, and then click Properties.
- Click the Performance tab -> File System -> Troubleshooting tab.
- Check Disable System Restore, click OK, and then click Close.
- Click Yes to restart.
- Run the removal tool again.

For any additional information please refer to the following site:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.badtrans.b@mm.html

Skal jeg bare slette det hele ???
Avatar billede mixter Nybegynder
20. januar 2002 - 14:49 #6
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2002 - 15:17 #7
Du skal deaktivere systemgendannelse
Avatar billede yeti Nybegynder
20. januar 2002 - 15:54 #8
Prøv at se om en af on-line scannerne ikke kan klare dit problem. Det kan fx være
http://housecall.antivirus.com/

//Yeti
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2002 - 16:26 #9
Du skal deaktivere systemgendannelse ellers genindlæser windows virus igen.
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 16:47 #10
Den kan fjernes manuelt. Hvilken windows kører du?
Avatar billede madmann Nybegynder
20. januar 2002 - 18:41 #11
Her er der manual fjernelse til flere systemer:

Manual fjernelse på  Windows 95/98/Me Systems:

Genstart computer
Før logo kommer, pres  F8.
Vælg : Command prompt
Gå I  C:\\Windows\\System
I commando prompten skriv følgende attrib –s –h –r gone.scr og tryk Enter
Skriv del gone.scr
Genstart computer.
I registry fin følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft
>Windows>CurrentVersion>Run>%System%
Søge efter følgende:  gone.scr

Windows ME Info:

Windows ME har en mappe  C:\\_Restore og her vile r komme til at befinde sig en kopi af ormen I som skal slettes.
Følg denne vejledning for at fjerne den.

Genstart computer på en floppy disk
Gå i C:\\_Restore og slet alle filer
Gå i C:\\_Restore\\temp slet alle filer
Gå i C:\\_Restore\\\\temp\\archive slet alle filer
Genstart computer
Kør en fuld scanning af maskinen.

Manual fjernelse på  Windows NT/2000 Systems:

Boot op på  Windows 2000 CD og vælg  \"repair install console.\"
Gå I  C:\\Windows\\System
I commando prompten skriv følgende attrib –s –h –r gone.scr og tryk Enter
Skriv del gone.scr
Genstart computer.
I registry fin følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft
>Windows>CurrentVersion>Run>%System%
Søge efter følgende:  gone.scr
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 19:15 #12
Denne er til win98
Start op i Fejlsikret > Kør > %WINDIR% > Ok.. Slet INETD.EXE filen, hvis den findes. – Kør > %WINDIR%\\SYSTEM >OK. Slet følgende filer hvis de findes: KERN32.EXE  - KERNEL32.EXE - KDLL.DLL - HKSDLL.DLL
Kør > regedit > OK >Click START | RUN, type REGEDIT and hit ENTER > HKEY_LOCAL_MACHINE klik + > Software klik + > Microsoft klik + > Windows klik + > CURRENTVERSION  klik + > klik RUNONCE > klik KERNEL32 > højreklik og slet > Genstart computeren.
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2002 - 14:59 #13
Pas på ikke at slette kern32.exe el kernel32.exe!! Dog skal registry editeres--
fordi virussen påvirker disse 2 filer. Dette kan bedst gøres med en 3de parts
rededit værktøj som system mechanic el. registry healer. Virker på både 98 og 2000/ME
Avatar billede byfoged50 Nybegynder
24. januar 2002 - 09:55 #14
Du skal prøve at gå ind på www.pandasoftware.com
Der er en free virus check, det tager alt efter hvad internetopkobling du har et sted mellem 2 og 10 minutter og downloade filerne.
Den er særdeles effektiv også overfor øvrige w32 virus
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
15. februar 2002 - 14:13 #15
jeg har løst problemet.... format c: er jo altid en god måde at slippe af med virusser