Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:08 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Nye ikoner til skrivebordet

Jeg synes efterhånden at ikonerne på mit skrivebord - såsom skraldespanden og denne computer - er ved at være godt og grundig kedelige.
Så det jeg gerne vil have svar på er : hvor kan jeg downloade nogle nye, og hvordan skifter jeg ikonerne på skrivebordet bagefter.
Avatar billede ahv Nybegynder
20. januar 2002 - 12:10 #1
Jeg har en CD med ikoner og baggrunde og det hele ;o)
Den kan jeg da godt sende til dig hvis du er interesseret ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:11 #2
http://www.deepgls.com/eicons/

Der er et program der kan skifte ALLE ikonerne i Windows. Incl. dem på skrivebordet :)
Avatar billede werd Nybegynder
20. januar 2002 - 12:13 #3
ikonerne kan du søge efter...
du lægger ikonerne i hvilken mappe det måttte være og højreklikker på skrivebordet og trykker egenskaber...
under menuen effekter kan du skifte ikonerne ud

du trykker skift ikon og der efter gennemse...
så finder du dine ikoner og wupti...

du kan også lave dine egne ikoner...
se eventuelt www.favicon.com...

Mvh. Andreas
Avatar billede werd Nybegynder
20. januar 2002 - 12:16 #4
laver lige et link uden fejl
www.favicon.com
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:20 #5
Mange tak for alle jeres gode svar, men findes der ikke en side med nye ikoner ??
Avatar billede anderswj Nybegynder
20. januar 2002 - 12:23 #6
Hvis dine ikoner er blevet kedelige findes der en indbygget fil i Windows som hedder cool.dll.

Hvis du prøver at skrifte icon på et program vil den spørge dig om hvor den skal lede efter et nyt ikon henne, her vælger man så at skrive cool.dll istedet for shell32.dll, eller hvad den foreslår.

Men ellers kan du download nye ikoner fra Internettet.
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:23 #7
werd > nu er jeg ikke ligefrem en computernørd så jeg har altså lidt svært ved at se hvor menuen \"effekter\" ligger.
Avatar billede anderswj Nybegynder
20. januar 2002 - 12:27 #8
Højre klik på skrivebord.
Vælg <egenskaber>
Vælg fanebladet <Effekter>
Tryk på det ikon du ønsker at udskifte
Tryk på knappen skift ikon.

:o)
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:30 #9
Faktisk er det sådan, at den computer som trænger til nye ikoner står ved siden af mig. Det er en halvgammel p120 mhz bærbar computer, og den har altså ikke noget faneblad som hedder effekter
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:36 #10
hvad styresystem har den?
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:36 #11
windows 95
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:37 #12
tjah... der kan man jo ikke skifte ikoner i uden at have PLUS! pakken installeret - eller bruge et program A la E-icons :)
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:38 #13
programmet A la E-icons, er det et program som kan downloades????
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:40 #14
funkztar> Ja hvis du nu bare lige gad og læse de svar du fik :)
http://nettuno.tucows.com/files4/ei361.zip
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:40 #15
Og det er freeware :)
Avatar billede funkztar Nybegynder
20. januar 2002 - 12:41 #16
mange tak, jeg prøver det lige. hvis det virker skal du nok få pointene
Avatar billede werd Nybegynder
20. januar 2002 - 12:47 #17
synes også godt jeg kan få lidt points for linket til at du selv kan lave ikoner... ;-)
( www.favicon.com )
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 12:50 #18
wedr> Det kommer jo an på om han vælger at bruge dit svar ;)
Avatar billede werd Nybegynder
20. januar 2002 - 13:04 #19
ja ved det... men ud af 350 pts. kunne han godt gi\' mig et par stykker... ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 13:40 #20
;)
Avatar billede nicksos Nybegynder
25. februar 2002 - 19:54 #21
højre klik på ikonet du vil have ændret
og tryk på egenskaber så finder du selv ud resten
M.v.h
Nicksos
Avatar billede nicksos Nybegynder
25. februar 2002 - 19:57 #22
Ps du kan få ikoner på www.clipart.dk
M.v.h Nicksos