Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:13 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog der kører HTML..

Jeg har en gæstebog på mit website på www.coolsecurity.dk

Desværrw har jeg det problem, at man kan skrive HTML koder i den... ;( Det giver en del problemmer, da visse personer ikke kan styrer det og begynder at lave en masse lort i denmpop-up boxe, m.m.

Hvordan gør jeg sådan at den ikke kan kører det der HTML..? Det må da være muligt at kunne fixe den...

På forhånd mange tak! =)
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:16 #1
desværre even..
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 02:28 #2
hvaaa casper... skal man til at kontakte piratlinjen ???? en 15 årig knægt har vist ikke skaffet en licens til:

Windows 2000 Server og
Microsoft Exchange

helt legalt.....
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 02:31 #3
han har vel sparet sammen
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:32 #4
hojben>>> Nope det har en 15 årige dreng nemmerlig ikk´! Det er godt at far arbejder i et IT-firma der er en del af Microsoft Danmark, så alle medarbejderne kan få licenser derfra... =)
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 02:33 #5
yeah right...
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:36 #6
hojben>> Jaah.. det er nemmerlig rigtigt det er right!

Dog har jeg ikke fået den der Exchange op og kører endnu, så indtil da står den på Merak Mail-server!
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:37 #7
I et IT-firma hvor min far slæber et sted i mellem 200.000 kr. og 300.000 kr. hjem til firmaet hver eneste måned, manglede det sq da også bare... de får produkterne leveret direkte fra Microsoft af...
Avatar billede grunken Nybegynder
20. januar 2002 - 02:38 #8
Danscape -)

der er jo ikke andet for end at du checker din streng igennem for < & >, og skifter dem ud med &lt; og &gt; hvis de eksisterer !

Grunken
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:41 #9
hojben>>> Ref. http://www.eksperten.dk/spm/156144 læs hvad xerex skriver til mig og hvad jeg besvare.. det er fra i går nat af, såååå!
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 02:45 #10

Problemet er bare at det tilhører din fars firma og ikke din far som enkelt person!!

det er dybt ulovligt det du laver der... Jeg er ikke den som melder folk, og har ikke tænkt mig at gøre det her, men tag lige en snak med din far... han har vist ikke sat sig ind i hvordan det hænger sammen...

im out
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:46 #11
grunken>> hvad skal de skiftes ud med?!?

Skal &lt; skiftes ud med &gt;  ??!
Avatar billede grunken Nybegynder
20. januar 2002 - 02:49 #12
nix

< = &lt;

og

> = &gt;

en dygtig koder som dig burde da let kunne klare den, ellers sig til så skal jeg prøve og bikse det sammen !

-Grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
20. januar 2002 - 02:52 #13
Hojben >

giv manden en kredit, måske har hans far vitterligt en licens på det !, og ingen reklamer da åbenlyst med at de har følgende hvis de ved at det software de har balancerer på kanten af loven !

det er da for dumt!

jeg tror nu at danscape har rent mel i posen :)
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:52 #14
hojben>>> Hmmm... det skulle være lovligt! Det er endda en af teknikerne derude fra der har været hjemme og hjælpe os med at konfigurer denne! Jeg er også registreret med privatnavn og privatadresse inde hos Microsoft med dette licensnummer!

Softwaren er jo til medarbejdernes egne maskiner.. fx betaler de jo også min far´s Win2000 Proffesional til hans privat computer, så han har nogen ordenligt at arbejde med..

Men jeg vil da bestemt ikke udelukke dit råd, med at tage en snak med ham om det i morgen, men det skulle være lovligt!
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 02:57 #15
http://www.astonnaviteam.dk/cm27.asp her står det jo også at de har samarbejdsrelationer med Microsoft og deres Exchange 2000 og Windows 2000....
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 03:00 #16
Grunk > en dreng på 15 er ikke en mand endnu ;)

Casper > Jeg tvivler MEGET stærkt på dit udsagn.. (ikke at du hermed skulle lyve).. Ja win2k pro. er til hans arbejdsbetalte computer men det er din server version ikke..  og hvad skulle din far dog bruge en Exchange server til ?

Jeg ville på det kraftigste snakke med ham hvos jeg var dig..

Firmaet har betalt for 2k pro licensen og det er det.. hvad angår serveren og exchange så tilhører de \"firmaet\" og kan kun bruges der og ikke hjemme privat..

tag en snak med ham og smid endelig hans svar ... lytter lige med så.. ;) (bare for en sikkerheds skyld)
Avatar billede entracore Nybegynder
20. januar 2002 - 03:03 #17
Jeg har lige banket denn lille funktion - håber at den kan bruges.

Legal_Char er de tegn som er tilladt

Function ParseString(ByVal String)
    Dim Legal_Char
    Dim Legal_Char_Split
    Dim intCount
    Dim New_String
    Dim i

    Legal_Char = \"- + 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å Á É Í Ó Ú Ý Ä Ë Ï Ö Ü Â Ê Î Ô Û Ã Õ Ñ À Ò Ù\"
    intCount = 1

    Do While intCount <= Len(String)
        Legal_Char_Split = Split(Legal_Char, \" \")
        For i = LBound(Legal_Char_Split) To UBound(Legal_Char_Split)
            If LCase(Mid(String, intCount, 1)) = LCase(Legal_Char_Split(i)) Then
                If New_String = \"\" Then
                    New_String = Mid(String, intCount, 1)
                Else
                    New_String = New_String & Mid(String, intCount, 1)
                End If
        Next
        intCount = intCount + 1
    Loop
    ParseString = New_String
End Function
Avatar billede entracore Nybegynder
20. januar 2002 - 03:04 #18
Så f.eks MinStreng = \"Der%Var&Engang\" vil blive til DerVarEngang
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 03:28 #19
hojben>>> Okay! Jeg spørger ham når han vågner op i dag (det er jo søndag nu)

Skal nok smide et svar herinde ;-) Ellers kan jeg i værste fald nedgradere til en NT 4.0, for sådan en har vi liggende, her er det min storebror der har bestlet for den sammen med en kasse fyldt med en masse tykke bøger om styresystemet, netværk, osv. =)

Smutter i seng nu... I må sove godt, når tid er til det =)
Avatar billede danscape Nybegynder
20. januar 2002 - 03:31 #20
hojben>>> glemte lige at sige at hans computer ikke er arbejdsbetalt... han programmere noget ASP-gejl, så deres revisionsprogram \"Navision\" kan arbejde sammen med fx web-shops, m.m., så her kommer Windows 2000 Server ind i billedet =)

Meeeen... tager en snak med ham om, og vender så tilbage her ;-)
Avatar billede zakopath Nybegynder
20. januar 2002 - 19:11 #21
Server.HTMLEncode(\"\") hvorsvært kan det være .. ? =)
Avatar billede entracore Nybegynder
21. januar 2002 - 01:30 #22
zakopath >> Hvor fedt er det lige.... hvis brugeren skriver en masse HTML kode kommer det med i beskeden. Det må vist være sidste udvej. ;-)
Avatar billede entracore Nybegynder
28. januar 2002 - 20:51 #23
Sig mig danscape... har du tænkt dig at accepterere mit svar ???
Avatar billede danscape Nybegynder
13. februar 2002 - 18:24 #24
Jeg kunne ikke bruge det... har i steddet benyttet mig af en tredje funktion, som ser ud til at virke...
Avatar billede zakopath Nybegynder
24. marts 2002 - 19:12 #25
entracore -> det er da sweet nok ?