Avatar billede dtn Nybegynder
01. maj 2000 - 15:00 Der er 9 kommentarer

Backup script til Winnt (Server)

Hvordan lave man et backup script til Windows NT, sådan at den køre backup automatisk hverdag???
Avatar billede rødovre Nybegynder
01. maj 2000 - 15:32 #1
Man laver et backupjob ved hjælp NT BAckup. Dette gemmes i en BAT-fil, som man kan scheduler ved hjælp af AT

Gå i DOSPromt, og skriv følgende :
Avatar billede rødovre Nybegynder
01. maj 2000 - 15:41 #2
Desværre - Noget at teksten forsvandt.

Man laver et backupjob ved hjælp af NT Backup. Dette job gemmes i en BAT-fil f.eks Backup.bat, som man schedulere ved hjælp af AT. Gå i DOSPrompt og skriv følgende :

AT \\Computernavn 23:00 /Interactive /Every:[m,t,w,t,f] "backup.bat"
Avatar billede sjensen Nybegynder
01. maj 2000 - 16:42 #3
Eller brug WinAt fra NT serourcekit til styringen af schedule. Så kan du også følge med i hvordan de scripts der er kørt, fungerede.
Avatar billede sjensen Nybegynder
01. maj 2000 - 16:43 #4
Ups: serourcekit skal selvfølgeligt være resourcekit. Det er ikke sådan når man bakker snagvendt ;-)
Avatar billede schubert Nybegynder
01. maj 2000 - 17:35 #5
Jeg vil foreslå at du bruger følgende script med dine egen modifikation og bruger programmet WinAT til at schedulere med.

Programmet er freeware og kan downloades på internettet.

ntbackup backup e:\ /v /b /e /l c:\winnt\backup.log
ntbackup backup c:\winnt\backup.log /a

Dette gemmer du i en bat fil som du bede WinAT om at starte
Avatar billede hojben Novice
24. maj 2000 - 11:30 #6
Schubert >> Problemet med NTBackup er at den IKKE tager backup af åbne filer. Derfor bør det ikke et anbefales.

Men helt klart WinAT skal bruges,, Lidt nemmere end dosAT!!
Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 08:52 #7
Er der én, der gider forklare følgende lidt nærmere - hvad sker der:
ntbackup backup e:\ /v /b /e /l c:\winnt\backup.log
ntbackup backup c:\winnt\backup.log /a

Avatar billede schubert Nybegynder
21. juni 2000 - 16:05 #8
værsgo

Her er en udførligbeskrivelse at ´hvad de forskellige  parametre gør

I den sidste linie C:\winnt\backup.log /a gør /a at den tilføjer dagens logfil til den i forvejen eksisterende

Using Batch Files to Do Backups

Backup operations can also be performed at the command prompt using ntbackup. Most of the command parameters do not require user input and can therefore be implemented in batch files. However, a few of the parameters require user input.
The following parameters require user input:

Syntax:

ntbackup [/nopoll] [/missingtape]
/nopoll

Specifies that the tape should be erased. Do not use /nopoll with any other parameters.

/missingtape

Specifies that a tape is missing from the backup set when the set spans several tapes. Each tape becomes a single unit as opposed to being part of the set.

You can create a batch file to back up one or more drives regularly. However, using batch files enables you to back up directories only (not individual files). Wildcard characters cannot be used in the batch files.

Syntax:

ntbackup operation path [/a][/v][/r][/d "text"][/b][
/hc:{on | off}] [/t {option}][/l "filename"][/e][/tape:{n
}]

Parameters:

operation

Specifies the operation, backup or eject.

Each of the following parameters (except /tape) must be used only with the backup operation parameter.

path

Specifies one or more paths of the directories to be backed up.

/a

Causes backup sets to be added or appended after the last backup set on the tape. When /a is not specified, the program overwrites previous data. When more than one drive is specified but /a is not, the program overwrites the contents of the tape with the information from the first drive selected and then appends the backup sets for the remaining drives.

/v

Verifies the operation.

/r

Restricts access.

/d "text"

Specifies a description of the backup contents.

/b

Specifies that the local registry be backed up.

/hc:on or /hc:off

Specifies that hardware compression is on or off.

/t {option}

Specifies the backup type. Option can be one of the following:

normal    copy
incremental    differential
daily
/l "filename"

Specifies the filename for the backup log.

/e

Specifies that the backup log include exceptions only.

/tape:{n}

Specifies the tape drive to which the files should be backed up. N is a number from 0 to 9 that corresponds to the number the drive was assigned when the tape drive was installed.
Avatar billede kejser$ Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:30 #9
hvordan kan man giv backup_tape et navn som d:\\ når der ikke noget backup_tape i my computer...?
hilsen kejser$