Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. januar 2002 - 15:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk includes på IIS 5.0

Kan det virkelig passe at det pt. ikke er muligt at foretage dynamiske includes, hvor at include filerne indeholder ASP kode, som skal have adgang til at læse variablerne fra \"moder-dokumentet\" ????

Og med dynamiske includes mener jeg altså en løsning der IKKE indebærer brug af f.eks. CASE.

Det skal være en løsning hvor at en variabel afgør hvilken side, der skal includes !!!

Jeg ved godt at man kan lave en løsning til dynamsik includes via FSO objectet, men herved kan jeg ikke bruge ASP kode i mine includes dokumenter.

Der gives points til een af følgende:

1. Dig, der har en fungerende løsning på problemet
2. Dig, der kan dokumentere at det ikke kan lade sig gøre pt. (evt. link fra Microsofts hjemmeside)

Der gives IKKE points til svar som disse:

Nej, det kan man ikke !

:-)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 15:54 #1
Nej, det kan man ikke !
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 15:55 #2
Gider ikke finde link på M$ side .. det er umuligt.
Skift til PHP, der kan det lade sig gøre:

<?php include($file); ?>
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. januar 2002 - 15:56 #3
Nedslående :-(
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 15:57 #4
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 16:00 #5
\"dynamic includes ssi\" .. gav ingen resultater på MSDN søgning (eller jo, men ikke nogle brugbare..)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. januar 2002 - 16:02 #6
jeg tænkte nu mere på at bruge server.execute og ikke SSI
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. januar 2002 - 16:05 #7
har lige fundet ud af at følgende scenario er muligt:

default.asp?minVar=tekst

i default.asp kaldes test.asp således:

server.execute \"test.asp\"

I test.asp skrives følgende:

<%=request(\"minVar\")%>

Det virker !

Men desværre er det altså kun request collection fra moderdokumentet, der kan aflæses fra det executede dokument.

Variabler defineret i moderdokumentet kan stadig ikke aflæses i det executede dokument :-(
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 16:05 #8
Server.Execute() .. det bliver nok ikke noget seriøst god løsning, if any at all.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 16:08 #9
ASP er limited af de funktioner der, det er ærgligt (selvom jeg nu ikke kan se fordelen i dynamiske includes, men det er nok fordi jeg plejer at finde en bedre løsning) for det kan bruges til tider (og jeg har selv haft brug for det i ASP)
Avatar billede ottomsj Nybegynder
20. januar 2002 - 22:59 #10
Hvis du includere ASP filer kan de sagtens læse variabler der er sat i moder-dokumentet
og hvad for en include du skal bruge finder du ved f.eks
if variabel = 1 then
<!--#include file=\"file1.asp\"-->
elseif variabel =2 then
<!--#include file=\"file2.asp\"-->
end if
Avatar billede invisibleman Nybegynder
20. januar 2002 - 23:02 #11
ottomsj: Læs spørgsmålet!
Avatar billede ottomsj Nybegynder
20. januar 2002 - 23:18 #12
det tror jeg jeg har gjort !
spørsmål:
Kan det virkelig passe at det pt. ikke er muligt at foretage dynamiske includes, hvor at include filerne indeholder ASP kode, som skal have adgang til at læse variablerne fra \"moder-dokumentet\" ????
Det skal være en løsning hvor at en variabel afgør hvilken side, der skal includes !!!

Svar:
Hvis du includere ASP filer kan de sagtens læse variabler der er sat i moder-dokumentet
default.asp indsættes
<%
strTest = \"side\"
strSide = request.querystring(\"side\")
if strSide = 1 then %>
<!--#include file=\"file1.asp\"-->
<% elseif strSide =2 then %>
<!--#include file=\"file2.asp\"-->
<% end if %>

file1.asp og file2.asp indsættes

<%=strTest%> <%=strSide%>
og kalder den forholsd vis med default.asp?side=1 og default.asp?side=2
så tror jeg da den gør det han efterspørger
Avatar billede invisibleman Nybegynder
20. januar 2002 - 23:20 #13
\"Og med dynamiske includes mener jeg altså en løsning der IKKE indebærer brug af f.eks. CASE.\"

Select Case ..

If .. End If ..

see my point ?!
Avatar billede ottomsj Nybegynder
20. januar 2002 - 23:24 #14
ok hvis ikke han vil definere forskelen på de variabler han vil udvælge dem med bliver det ikke nemt !
Avatar billede krogstrup Nybegynder
21. januar 2002 - 10:38 #15
nej - det gør det ikke !

Det er derfor jeg stillede spm´et her på eksperten.dk :-)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
21. januar 2002 - 15:33 #16
krogstrup: Jeg tror ikke det er muligt. Eller rettere jeg vil påstå det ER umuligt.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
21. januar 2002 - 15:44 #17
invisibleman >>>

Det tror jeg desværre du har ret i :-(

Smider du ikke et svar ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
21. januar 2002 - 15:45 #18
Jo da. Ærgeligt vi ikke fandt en løsning :o(
Avatar billede krogstrup Nybegynder
21. januar 2002 - 15:47 #19
Jeg kan muligvis godt leve med den løsning jeg beskrev i dette indlæg:

Så helt galt gik det da ikke :-)