Avatar billede _benne_ Nybegynder
19. januar 2002 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjern den skide \"ding\"-lyd

Jeg har en Edit-box, og når man trykker enter sender den indholdet af Edit-boxen til en anden server - men det er hammer-irriterende at der hele tiden kommer en DING hver gang jeg trykker enter... kan jeg slå dette fra?
Avatar billede djernaes Nybegynder
19. januar 2002 - 03:41 #1
Hvad har det med Delphi at gøre?

Slå det fra i din Windows Lyd opsætning!Jeg kan ikke huske om det er Default Beep, Asterisk eller sådan noget !

Martin
Avatar billede remis Nybegynder
19. januar 2002 - 04:08 #2
Martin - Du havde så forestillet dig at evt. brugere af programmet skulle slå sine lyde fra for at kunne holde støjhelvedet ud i mere end 2 minutter? Ikke en særlig elegant løsning.

_benne_ - Prøv noget der ligner dette:

procedure TForm1.Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key = Chr(VK_RETURN) then
  begin
    Perform(WM_NEXTDLGCTL,0,0);
    key:= #0;
if Edit1.Text <> \'\' then
  begin
    //blablabla;
  end;
Avatar billede remis Nybegynder
19. januar 2002 - 04:15 #3
Hov, glemte et \"end;\" :)
Avatar billede _benne_ Nybegynder
19. januar 2002 - 09:50 #4
Takker :)
Avatar billede djernaes Nybegynder
21. januar 2002 - 17:50 #5
remis: Tja hvis nu brugeren gerne vil have lyd, ja saa har han/hun vel slaaet det til. Hvis brugeren er lige som mig, ja saa har jeg alligevel sat den til \"none\" og ville ikke kunne hoere den. Altsaa ser jeg det som et bruger valg.
Avatar billede remis Nybegynder
21. januar 2002 - 23:33 #6
djernaes: Så vidt jeg har forstået _benne_ korrekt, ønsker han ikke nogen lyd ved denne handling. Jeg mener derfor, at det er ubehøvlet at bede brugeren om, at ændre på sine systemindstillinger for at _bennes_ program bliver afviklet korrekt(i hvert fald så længe det handler om en så banal ting som dette).

EOD.

-Remis