Avatar billede horus Nybegynder
18. januar 2002 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

læse sidens navn

Hejsa

Kan man med ASP læse den aktuelle sides navn/url ?

Altså hvis siden hedder forside.asp - findes der så en der kan returnere dette - det gør ikke noget det er den komplette url - med domæne navn og det hele ?

Horus
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
18. januar 2002 - 23:38 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2002 - 23:46 #2
Request.ServerVariables(\"SCRIPT_NAME\")
Avatar billede nute Nybegynder
18. januar 2002 - 23:52 #3
tja...hvis man skal lage det litt mer informativt:

<%
protocol = LCase(Request.ServerVariables(\"SERVER_PROTOCOL\"))
sidensNavn = LEFT( protocol, InStr( protocol, \"/\" ) -1 )  & \"://\"
sidensNavn = sidensNavn & Request.ServerVariables(\"SERVER_NAME\")
sidensNavn = sidensNavn & Request.ServerVariables(\"PATH_INFO\")
if( LEN(Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\") ) > 0 ) then
  sidensNavn = sidensNavn & \"?\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")
end if

response.write sidensNavn
%>

/nute
Avatar billede bernhof Nybegynder
19. januar 2002 - 18:32 #4
kan man ikke bare bruge Response.ServerVariables(\"URL\") ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
19. januar 2002 - 18:33 #5
rettelse:
Request.ServerVariables(\"URL\")
Avatar billede coltau Juniormester
19. januar 2002 - 19:23 #6
For fuldstændighedens skyld så prøv disse:

Response.Write(Request(\"http_url\")) \' Giver forside.asp incl. parametre

Response.Write(Server.MapPath(\"\\\") & Request(\"http_url\")) \' Incl. den absolutte sti.
Avatar billede excession Nybegynder
20. januar 2002 - 01:43 #7
function funcGetPageName(strURL)

funcGetPageName = mid(strURL,inStrRev(strURL,\"/\")+1)

end function

sidenavn = funcGetPageName(Request.ServerVariables(\"PATH_INFO\"))
Avatar billede horus Nybegynder
20. januar 2002 - 07:19 #8
tak for forslagene alle sammen - det lader til at flere forskellige muligheder giver samme svar - er der nogen der kan fortælle mig forskellen på:

Request.ServerVariables(\"SCRIPT_NAME\") Request.ServerVariables(\"URL\")
Request(\"http_url\")

Der alle lader til at give samme resultat ?

nicolaselg og andre - i er jo ligesom nødt til at lave et svar, hvis i vil have nogle point - der kan jo ikke gives point til kommentarer :-)

Horus
Avatar billede excession Nybegynder
20. januar 2002 - 13:19 #9
jeg tror nutes fungerer bedst idet den tager evetuelle querystrings med..

-- xs
Avatar billede bernhof Nybegynder
20. januar 2002 - 14:50 #10
hmm .. man kan vel bare skrive:

Request.ServerVariables(\"URL\") & \"?\" & Request.QueryString

så får du vist både url og querystrings med