Avatar billede pc2u Nybegynder
18. januar 2002 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stort progblem

Hej

Jeg har lavet et rigtigt dumt program. Mit problem er jeg har sat det til at starte uatomatisk op når jeg starter computeren og jeg har skjult den og nu er der en form ude på skrivebordet der fylder det hele, hvordan fjerner jeg det.
Avatar billede morten_s Nybegynder
18. januar 2002 - 19:26 #1
Programmet kan enten startes fra registreringsdatabasen eller fra startup folderen
hvor starter du det fra ?

men du kan vel bare flytte dit program til et andet bibliotek,
Avatar billede martinlind Nybegynder
18. januar 2002 - 19:27 #2
Alt F4 lukker en form, hvis du vil starte dit prg. uden at den viser mainformen, kan du sætte Appliction.ShowMainForm := FALSE i din dpr fil

/Martin
Avatar billede dkn Nybegynder
18. januar 2002 - 19:27 #3
du har jo nok gemt det i registrings databasen. Prøv at kigge på keyen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
Avatar billede pc2u Nybegynder
18. januar 2002 - 19:33 #4
jeg kan ikke finde den i registreringsdatabasen

men koden er her

procedure SetAutoStart(CheckState : boolean);
const RunKey = \'\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run\';
var Registry : TRegistry;
begin
  Registry := TRegistry.Create;
  try
      Registry.RootKey := HKEY_CURRENT_USER;
      if Registry.OpenKey(RunKey, FALSE) then begin
        case CheckState of
            // Disables AutoStart
            FALSE : Registry.DeleteValue(Application.Title);
            // Enables AutoStart
            TRUE  : Registry.WriteString(Application.Title, ParamStr(0));
        end;
  finally
      Registry.Free;
  end;
Avatar billede nca Juniormester
18. januar 2002 - 21:30 #5
Du skal i registreringsdatabasen lede efter Application.Title (Jeg ved ikke hvad du har kaldt dit program.
Den ligger højst sandsynlig under HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
Herefter skal du slette denne nøgle.
Ellers prøv freewareprogrammet StartEd. Der kan du disable alle automatiske startprogrammer.