Avatar billede sunlight Nybegynder
18. januar 2002 - 08:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ang. hjemmevideo...

Jeg har lavet en stump film i DivX (avi) som jeg gerne vil vise for familien via pc\'en og gennem et kabel til vort tv i stuen. Kan det lade sig gøre...???
Avatar billede fjos Nybegynder
18. januar 2002 - 09:01 #1
ja det kan det godt men det kræver at du har en TV-out udgang på dit grafikkort eller hvis du har et TV-out kort
Avatar billede sunlight Nybegynder
18. januar 2002 - 11:09 #2
Hvis jeg har det, hvad skal jeg så gøre så jeg har sat kablerne til...???
Avatar billede fjos Nybegynder
18. januar 2002 - 11:16 #3
er der TV-out på grafikkortet eller er det et TV-out-kort???
Avatar billede outsider Nybegynder
18. januar 2002 - 11:35 #4
Gå over på av på dit fjernsyn, (eller hvis du bruger s-vhs stik, skal du over på din s-vhs kanal) indstil din puter til PAL, tjek så om dit skærm billede er kommet frem på tv´et. Så kan du bare starte WMP eller hvad du bruger. Sæt så filmen på Full Screen og tryk Play.
Avatar billede sunlight Nybegynder
18. januar 2002 - 21:41 #5
Test
Avatar billede sunlight Nybegynder
18. januar 2002 - 21:42 #6
Hvordan kan jeg sætte WIN XP PRo op til at køre PAL...???
Avatar billede outsider Nybegynder
19. januar 2002 - 12:43 #7
Der må være nogle indstillinger, prøv at kigge under skærm indstillinger. Du skal nok også vælge at dir grafik kort skal smide billedet ud på fjerneren. Men hvilket kort og udgang har du?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 16:57 #8
under egenskaberne på dit grafikkort skal der ligger noget der hedder tv-out som kan enables, ellers ligger det under noget der hedder dual-monitors eller noget i den stil - her kan du så indstille at din skærm nummer 2 skal være pal signal og at det skal være en klon! altså et billede magen til det du har på dit computer skærm.

Hvis det er førstnævnte mulighed, altså at du kan enable din nummer to skærm, som en tv-ud funktion - så skal vu vælge hvilket kabel du bruger og hvilket tv system. her vælger du også pal, samt s-vhs hvis dit kabel ligner et ps2 stik en smule, og composit/phono hvis dit stik mere ligner noget du kender fra dit lydkort!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 11:54 #9
halooo