Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2002 - 17:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

header (Location: )

hej

hvordan virker header(location: ) ?

jeg skal laven en der går tilbage til den sidste side, det er en login side, hvor formen sender $PHP_SELF i variablen $URL fra formen

<input type=\"hidden\" name=\"URL\" value=\"<?php echo $PHP_SELF; ?>\">

login siden ser så om de andre variabler er OK, og hvis de er de, skal den gå tilbage til forige side. men lige nu laver Apache serveren bare \"fejl 500\", server fejl. i logggen stå der at det var

\"[Thu Jan 17 17:42:28 2002] [error] [client 192.168.0.1] Premature end of script headers: c:/php/php.exe\" og jeg er kommet frem til at det er min header(Location: $URL) der ikke virker, så hvad skal den hedde ?

jeg vil ikke bare have linket \"http://dk.php.net/manual/en/function.header.php\" da jeg ikke kan forstå hvad der skal stå ud fra den.

spørgsmålet var altså hvad min location header skal hedde ?

Dea_PG
Avatar billede xs2k Nybegynder
17. januar 2002 - 17:55 #1
du skal bare skrive

header(\"Location: http://www.dinside.dk/forrigeside.php\");

dette vil få browseren til at hoppe til http://www.dinside.dk/forrigeside.php
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2002 - 17:56 #2
OK, men det er jo $URL den skal hoppe til, men det er vidst kun /den side man hvar på den skriver, så hvad skal man skrive for at kunne gå til $URL

Dea_PG
Avatar billede xs2k Nybegynder
17. januar 2002 - 17:59 #3
så skriver du:

header(\"Location: $URL\");
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2002 - 18:01 #4
det er det jeg har, det virker ik\' :(

jeg har også prøvet

header(\"Location: http://mit-domaine.dk$URL\");

og

header(\"Location: http://mit-domaine.dk/$URL\");
Avatar billede delphimann Nybegynder
17. januar 2002 - 18:04 #5
header(\"Location: http://mit-domaine.dk/\".$URL);
Avatar billede snigermunken Nybegynder
17. januar 2002 - 18:04 #6
Prøv og bruge denne header:

<?
$url = $HTTP_REFERER;
header(\"location: $url\");
?>
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2002 - 18:06 #7
tester lige, så kommer jeg tilbage
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2002 - 18:37 #8
OK, det fik løst mit problem, men den laver stadig \"fejl 500 intern server fejl\" kan i lige se på koden og si hvad der er galt, hvorfor laver den fejl 500

----kode----
<?php
if (isset($username)) {

  if (! $URL) {
    $text = \'Error\';
    require(\"header2.php3\");
    echo \"There has been an internal error. <br><br>There was a missing varible. <br><br>Please try again !!! If you continue ending up at this page mail Dea at <a href=\\\"mailto:morten_fangel@mail.dk\\\">morten_fangel@mail.dk</a>.\";
    require(\"footer2.php3\");
    }
  else {

    $typed_user = $username;
    $typed_paswd = $paswd;

    $db = mysql_connect(\"localhost\", \"pyrogames\", \"oeew18\");
    mysql_select_db(\"pyrogames\", $db);
    $query2 = mysql_query(\"SELECT username, paswd FROM forum_users WHERE username = \'$typed_user\'\");
    $data = mysql_fetch_array ($query2);

    $num_rows = mysql_num_rows($query2);

    if ($num_rows == \'0\') {
      $text = \'Error\';
      require(\"header2.php3\");
      echo \"Login Error. <br><br>No Such User.<br><br> Please try again !!! If you continue ending up at this page, mail Dea at <a href=\\\"mailto:morten_fangel@mail.dk\\\">morten_fangel@mail.dk</a>.\";
      require(\"footer2.php3\");
    }

    $real_user = $data[0];
    $real_paswd = $data[1];

    if ($typed_user == $real_user && $typed_paswd == $real_paswd) {
      setcookie (\"PGForumCookie\", \"$username\", 3600); //sætter en cookie til en time frem!
      header(\"Location: http://albert/FireStormBBS/\".$URL);
    }
    elseif ($typed_user !== $real_user OR $typed_paswd !== $real_paswd) {
      $text = \'Error\';
      require(\"header2.php3\");
      echo \"Login Error.<br><br>Wrong Password or User. <br><br> Please try again !!! If you continue ending up at this page mail Dea at <a href=\\\"mailto:morten_fangel@mail.dk\\\">morten_fangel@mail.dk</a>.\";
      echo \"<br><br>test data<br><br> typed user: $typed_user <br>real user: $real_user <br>typed password: $typed_paswd <br>real password: $real_paswd <br> num of rows: $num_rows \";
      require(\"footer2.php3\");
    }

?>
---/kode----

please hjælp, så falder der fler\' point af

Dea_PG
Avatar billede repox Seniormester
17. januar 2002 - 21:57 #9
hvis du kører php på en windows maskine (måske har du en server kørende på din computer) så er det somregel en dårlig installation af php der er skyld i 500 fejlen...
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2002 - 14:08 #10
jeg har slev fundet fejlen, der var en / et sted der ikke skulle være en /

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
23. januar 2002 - 17:20 #11
Hej igen, jeg har lavet lidt videre, i starten havde jeg en "fast" header(location), men jeg har nu lavet det så det bliver brugte variablen $URL, jeg fik det til at virker, lidt, men nu virker det ikke mer', prøv lige at se på den

header("lOCATION: http://albert" .$URL );

i logfilen står der

malformed header from script. Bad header=/FireStormBBS/Alpha/index.php3

den tager altså ikke http://albert med

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2002 - 13:48 #12
jeg droppede header() og bruger et META tag, men tak fo hjælpen...