Avatar billede pormic Nybegynder
29. april 2000 - 12:59 Der er 6 kommentarer

Et dumt lille spørgsmål ! fjern alle " tegn med replace!

Jaaa, det er ret dumt.

jeg vil simpelthen fjerne alle " tegn i stringen med replace.

replace(string,??,"")

eller er der en nemmere måde?
Avatar billede kiss96 Nybegynder
29. april 2000 - 13:45 #1
du skal bruge replace, men ikke på den måde du gør det. Når du bruger "" tror ASP bare at det er en tom værdi du vil erstatte med, fordi man omkranser den tekst man vil erstatte og vil erstatte med, med "-tegn.

Du skal derfor bruge værdien på tegnet i stedet:

replace(string,"?",#34)

denne erstatter alle spørgsmålstegn (?) med anførselstegn (")
Avatar billede pormic Nybegynder
29. april 2000 - 13:51 #2
Ok, men hvorfor virker dette så ikke??

replace(string,#34,"")

- det burde fjerne alle anførselstegn, men der kommer en syntax-fejl!
Avatar billede ricardo Nybegynder
29. april 2000 - 14:59 #3
replace(string,chr(34),"")

er den korrekte syntax.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. april 2000 - 17:46 #4
hvad vil du sætte istedet for en anførselstegnene ? ingenting eller et mellemrum ?

Hvis ingenting så brug

replace(string,chr(34),chr(0)) og hvis det skal være mellemrum så brug replace(string,chr(34),chr(32))

Avatar billede stingbat Nybegynder
30. april 2000 - 01:18 #5
Du kan også bare vælge at bruge denne simple metode - og den virker!!

Replace(string, """", "")

// Stingbat
Avatar billede stingbat Nybegynder
30. april 2000 - 01:23 #6
... hvis jeg lige skal uddybe det lidt, så det de 4 "-er gør er at Replace opfatter de 2 yderste som en tekst-string, og de 2 næste bliver så opfattet som ". De sidste 2 "-er er bare en tom tekst-string som den jo skal blive erstattet med.

// Stingbat