Avatar billede andersasp Nybegynder
17. januar 2002 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i jmail form

Hejsa eksperten!!

Jeg har lavet en formular der bliver sendt via jmail..  problemet er dog at hvis man f.eks. i navne feltet skriver \"navn efternavn\" bliver mailen ikke sendt fordi der er mellemrum mellem navn og efternavn - men den sender fint hvis man skriver uden mellemrum?????????????

<%
    Smtp45 = request.Form(\"smtp45\")
    webadresse = request.Form(\"webadresse\")
    unik_bil = request.Form(\"unik_bil\")

\'
\'        --> Her hentes felter fra form siden
\'
        Body = vbCrLf & vbTab & \"Tilbagemelding på unik bil\" &_
        vbCrLf & vbCrLf & vbTab & unik_bil &_
        vbCrLf & vbCrLf & vbTab & \"registreingsnr : \" & Request.Form(\"registreingsnr\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"navn : \" & Request.Form(\"navn\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"adresse : \" & Request.Form(\"adresse\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"post : \" & Request.Form(\"post\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"by : \" & Request.Form(\"by\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"tlf : \" & Request.Form(\"tlf\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"fax : \" & Request.Form(\"fax\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"email : \" & Request.Form(\"email\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"kommentar : \" & Request.Form(\"kommentar\") &_
        vbCrLf & vbTab & \"ringesop : \" & Request.Form(\"ringesop\")

        Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

        JMail.ServerAddress = Smtp45

        \' mail config settings
        JMail.Charset = \"iso-8859-1\"
        JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"

        JMail.Sender = request(\"navn\")
        JMail.SenderName = \"Tilbage melding på brugt bil\"
        JMail.Subject = request(\"registreingsnr\")

        JMail.AddRecipient webadresse

        JMail.HTMLBody = Body

        \' 1 - highest priority (Urgent)
        \' 3 - normal
        \' 5 - lowest

        JMail.Priority = 1

        \' Send it...

        on error resume next

        JMail.execute

        if err <> 0 then %>

        Der er opstået en fejl, kontakt webmasteren....

        <%
        end if

        set JMail = nothing

        conn.close

        %>
        <% \' --> 3)  Herunder indsættes takkesiden.
        Response.redirect \"tak.asp\"
        %>
Avatar billede fomse Nybegynder
17. januar 2002 - 14:57 #1
Hvorfor laver du ikke bare et felt til fornavn og et til efternavn (evt. mmelemnavn)?
Avatar billede andersasp Nybegynder
17. januar 2002 - 15:15 #2
Der vil altid komme et tidspunkt hvor nogle bruger mellemrum enten i adressefeltet eller andet!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2002 - 15:32 #3
Det er vel
  JMail.Sender = request(\"navn\")
der giver problemet. Jeg mener at huske at det skal være en emailadresse.
Dog kan kan nøjes med et navn uden @ (og uden mellemrum) hvor den så
selv sætter domænet på.
Avatar billede erb Nybegynder
17. januar 2002 - 16:38 #4
JMail.Sender skal være en korrekt mailadresse, ellers fungerer det ikke. Prøv at gøre som følger:

JMail.Sender = request(\"email\")
JMail.SenderName = request(\"navn\")
JMail.Subject = request(\"registreingsnr\")

Hvis det er et krav at \"Tilbage melding på brugt bil\" skal kunne ses i emnet på mailen, kan det gøres således

Emne = \"Tilbage melding på brugt bil\" & request(\"registreringsnr\")
JMail.Subject = Emne
Avatar billede andersasp Nybegynder
17. januar 2002 - 19:25 #5
alt virker som det skal! det eneste den ikke kan er at tillade et mellemrum i de enkelte felter!!!!!!!!
Avatar billede erb Nybegynder
17. januar 2002 - 19:53 #6
Med fare for at gentage mig selv, vil JMail ikke acceptere mellemrum i den streng der hedder JMail.Sender da det SKAL være en korrekt emailadresse, hvor der som bekendt ikke kan være mellemrum. Hvis du prøvede at gøre som jeg forslog, vil du være ude over det problem!!!!!!!!