Avatar billede loonz Nybegynder
17. januar 2002 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADSL på 2 pc\'er

Jeg har to computere, der begge skal på internettet via ADSL. Er det nok med en switch og to netværkskort, eller skal der bruges andet til? Jeg har set i nogle af de andre indlæg, at kablet max må være ca. 50 meter. Passer det?

Loonz
Avatar billede Chewie Novice
17. januar 2002 - 14:49 #1
1.switch er nok

1.efter ca. 50 mtr. skal der være en hub eller switch for at forstærke signalet
Avatar billede professoren Nybegynder
17. januar 2002 - 14:51 #2
Ja, det passer at kablet skal være kort, især hvis den er uskærmet--p.g.a. støj. ellers brug
skærmet cabler.
Begge PC skal have netkort for at kunne bruge ADSL. En switch er O.K., men da ADSL
er virkelige 2 linier, kan du opkoble begge pc\'er direkte!! Men så må du sløjfe telefonen!

Hvis du bruge f.eks. Tiscali el. Cybercity og Cisco router, kan du henter flere oplysninger
om det på cisco.dk el. cisco.com
Avatar billede klumpen Nybegynder
17. januar 2002 - 14:56 #3
well det kommer lidt an på hvordan dit abonnement er: om du har router eller ATM modem.

men ellers er en switch altid den bedste løsning (dog også den dyreste) men samme løsning kan gøres billigt ved at putte to netværkskort i den ene pc og en i den anden, hvor du så kan bruge den ene som mellemled mellem internettet og nr 2 pc.

hvad angår længden på kablet er reglen at der skal være max 100 meter fra punkt til punkt men dette kan forlænge ved fx at sætte en hub eller en switch mellem pc\'erne som så forstærker signalet og derfor kan nå 200 meter (dette kan fortsættes over store afstande).

Klumpen over and out
Avatar billede snowball Novice
17. januar 2002 - 14:56 #4
Ved brug af alm. CAT5 kabler af god kvalitet, skal man nu op på 80-100 meter før det giver problemer !

Snowball