Avatar billede jaja Nybegynder
16. januar 2002 - 22:56 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

META koder

Jeg har set, at metakoderne kan være formuleret på forskellige måder, og kun tæke mig at vide noget om rækkefølgen, her er to eksempler:
Nummer 1:
<META content=ALL name=robots>
<META content=da http-equiv=Content-language>
<META content=\"text/html; charset=ISO-8859-1\" http-equiv=content-type>
<META content=General name=rating>

Nummer 2:
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">
<META HTTP-EQUIV=\"Cache-Control\" CONTENT=\"no-store\">
<meta http-equiv=\"expires\" content=\"-1\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

I eksempel 1 er det første i hver linje:
<META content
--------------------------------------------
Og i eksempel 2 har vi først:
<meta http-equiv

Mit spørgsmål er så, hvilken rækkefølge er bedst, nr.1  eller  nr.2

Og så er det dem her, som jeg ikke ved noget om:
<META content=General name=rating>
<META content=ALL name=robots>

Er det muligt at få en forklaring på de to :)

Avatar billede nute Nybegynder
16. januar 2002 - 23:03 #1
HTML spesifikasjonen forteller ingenting om hvilken rekkefølge attributter skal være skrevet. Det du egentlig spør om er det samme som å spørre:

skal man skrive <input type=\"text\" name=\"txt\"> eller <input name=\"txt\" type=\"text\">

hvorfor undrer du deg ikke over dét med det samme ;-)

Rekkefølgen er av *ingen* betydning. Elementer/tags blir fortolket som en helhet.

Når det gjelder de to siste metatags...det beste svar gis her:

http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#h-7.4.4

kikk alternativt på

http://www.metamaten.dk

/nute
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2002 - 23:04 #2
gå ind på www.metaen.dk

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2002 - 23:04 #3
ups.. www.metamaten.dk

//>Rune
Avatar billede alpapa Nybegynder
16. januar 2002 - 23:09 #4
Tja metakoder og søgemaskineoptimering er en verden for sig hvis man gerne vil opnå en topplacering.
Generelt vægter søgerobotter sitets titel mest.
Dernæst kommer de metakoder du har skrevet og brødteksten.
Der er ingen rigtig eller forkert måde at skrive metakoden på, generelt kan man sige at du skal have det vigtigste øverst, ligesom eksemplet herunder.
<title>Søgemaskiner for webdesignere - markedsføring på Internet</title>
    <META name=\"DESCRIPTION\" content=\"Søgemaskiner kan bruges som aktivt redskab redskab i markedsføringen. Lær hvordan du optimerer dit website og sikre en bedre placering i søgemaskinerne. Debat forum, artikler, links og nyheder. Gratis adgang for alle.\">
    <META name=\"KEYWORDS\" content=\"Internet marketing, markedsføring på Nettet, registrering i søgemaskiner, søgemaskinepositionering, trafik analyse, søgemaskiner, kataloger, markedsføring på internettet, Internet markedsføring, markedsførring, marketing, reklame, optimering, webdesign, \">
alpapa
Avatar billede nute Nybegynder
16. januar 2002 - 23:09 #5
medions >> les hans innlegg. Hans stiller to spørsmål, og de er rimelig simpelt formulert:

\"Mit spørgsmål er så, hvilken rækkefølge er bedst, nr.1  eller  nr.2\"

og

\"Er det muligt at få en forklaring på de to\"

det å poste et link til et site og implisitt be spørsmålstilleren om å lete rundt på dette i håp om å finne et svar er et *utrolig* dårlig forslag. Bruk heller litt tid på å let rundt for å finne spesifikke svar istedenfor å ukritisk poste et svar i håp om å få noen poeng, så kan det hende at også du lærer noe av dette spørsmål !!

/nute
Avatar billede jaja Nybegynder
17. januar 2002 - 15:41 #6
Takker