Avatar billede germangnu Nybegynder
16. januar 2002 - 17:48 Der er 13 kommentarer

vil ikke læse cookies

Jeg har lavet en hjemmeside vha. apache og mysql. i Index-filen har jeg sat den til, at den skal se efter, om en cookie findes med et bestemt indhold. Hvis den ikke gør skal den includere fil-a. hvis den gør skal den includere fil-b. Det virker fint på min egen PC (localhost) men når jeg uploader den, kan den ikke rigtig finde ud af det..

Problemet kan iagttages hvis i går ind på www.friserverplads.dk/germangnu

hvis i klikker på \"add comment\", burde i komme frem til en loginfunktion. Når i så logger ind som gæst, skal der komme et felt op, som man skal skrive i for at tilføje en kommentar til tagwallen, men det sker der ikke...

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med dette problem.
Avatar billede bromer Nybegynder
16. januar 2002 - 17:50 #1
Det er ikke for at være krævende, men noget kode ville være meget rart!
Avatar billede angelod Novice
16. januar 2002 - 17:53 #2
Der er nogle servere der fjerner muligheden for at benytte cookies.
Jeg har selv været ude for dette, og hvis det er tilfældet her, er jeg bange for at der ikke er ret meget at gøre ved det.
Avatar billede dar Nybegynder
16. januar 2002 - 17:54 #3
if ($variabel_fra_cookie) include(\"fil1.inc\");
else include(\"fil2.inc\");
Avatar billede dar Nybegynder
16. januar 2002 - 17:54 #4
Eller hvad?
Avatar billede bromer Nybegynder
16. januar 2002 - 17:55 #5
I så fald bør man skifte server øjeblikkeligt. Jeg kan ikke se nogen grund for at en administrator skulle fjerne den muligheden, andet end han / hun er yderst mærkelig.
Avatar billede angelod Novice
16. januar 2002 - 17:59 #6
Der er nu en meget god grund til at gøre dette. Ser du, i specifikationerne for cookies er det angivet at en browser kun skal gemme et mindre antal cookies fra hvert domæne (under 10 mener jeg det er).

Mange af disse gratis servere benytter disse cookies til sådanne ting som reklamer osv, og det er for at kunne gøre dette fortsat, at de blokerer for brugen af cookies.

Det er møgirriterende ja, men ikke meningsløst. :o)
Avatar billede bromer Nybegynder
16. januar 2002 - 18:01 #7
Har du en reference til din påstand? Jeg siger ikke at det er forkert, men vil læse noget om det ;)
Avatar billede angelod Novice
16. januar 2002 - 18:04 #8
Hmm, ikke lige på stående fod.. Jeg stødte jo som sagt ind i samme problem, og spurgte mig omkring. Dette var det svar jeg fik, men jeg skal da gerne kigge omkring efter det hvis du vil? :o)
Avatar billede bromer Nybegynder
16. januar 2002 - 18:07 #9
Nej.. overhoved ikke.. jeg har RFC\'en omhandlede HTTP liggende derhjemme. Jeg kunne forstille mig at det stod deri... jeg læser bare lidt i den når jeg kommer hjem.. ellers tak
Avatar billede angelod Novice
16. januar 2002 - 18:18 #10
På denne side http://home.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html

kan du læse det følgende:

There are limitations on the number of cookies that a client can store at any one time. This is a specification of the minimum number of cookies that a client should be prepared to receive and store.
- 300 total cookies
- 4 kilobytes per cookie, where the name and the OPAQUE_STRING combine to form the 4 kilobyte limit.
- 20 cookies per server or domain. (note that completely specified hosts and domains are treated as separate entities and have a 20 cookie limitation for each, not combined)
Servers should not expect clients to be able to exceed these limits. When the 300 cookie limit or the 20 cookie per server limit is exceeded, clients should delete the least recently used cookie. When a cookie larger than 4 kilobytes is encountered the cookie should be trimmed to fit, but the name should remain intact as long as it is less than 4 kilobytes.
Avatar billede bromer Nybegynder
16. januar 2002 - 18:20 #11
Okay... det giver mening så!
Avatar billede angelod Novice
16. januar 2002 - 18:39 #12
Ja ikke? :o)
Avatar billede germangnu Nybegynder
16. januar 2002 - 23:11 #13
min kode til denne del ser følgende ud:

if ($page==\"addcom\" && $HTTP_COOKIE_VARS[\"bruger_ok\"]){
    include \"add_form.php\";}

elseif ($page==\"addcom\"){
    include \"login_form.php\";}

Den virker som sagt på min //localhost