Avatar billede obmm Nybegynder
16. januar 2002 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD-rom drev CREATIVE 52 X

Jeg har lige købt dette CD-drev, men jeg synes det er meget langsomt til f.eks. at afvikle spil fra, og det er lang tid om at \"gå\" ind i CD´rommer.
Kan der være fejl ved et sådan nyt CD-drev.
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 15:31 #1
Det er fordi de hurtige drev ikke kan få access til alle CD-Rom\'er ved fuld hastighed, de bliver nødt til aat spinne ned for at få access, defor den langsomme afvikling af programmer og spil.
På den anden side kan den store hastighed også blive et problem da det tager sin tid at spinne CD\'erne op til de 52x....
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 15:33 #2
Det kan også være fordi det ikke er en særlig dyr laserpick-up der sidder i drevet (jo lavere kvalitet, jo dårligere læsning)...
Avatar billede jytteq Nybegynder
16. januar 2002 - 15:47 #3
Den CREATIVE er efter min mening ikke den allerbedste læser men er heller ikke så dyr.
Men den skal læse rimeligt så måske har du fået et uheldigt eksemplar som du skal have byttet.
Hvis du ikke har NERO så hent dette testprogram www.cdspeed2000.com
Dine købte plader skulle gerne passere her.

Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 17:06 #4
Hvis du har mulighed for at bytte drevet så prøv om du kan få lov at bytte det til et AOpen, Asus eller Lite-On drev , creative er noget.........makværk.
Avatar billede obmm Nybegynder
16. januar 2002 - 17:45 #5
Jeg har hidtil haft et CREATIV 32X, og det har da fungeret perfekt, så det er vel ikke generelt at CREATIV er noget makværk.
Jeg må prøve om BILKA vil ta´ det retur.!!!!!
Avatar billede jytteq Nybegynder
16. januar 2002 - 18:30 #6
Prøv at lave nogle tests så du har lidt krudt overfor forretningen.
Uanset om du vælger det ene eller det andet skal det jo da fungere, det er det garantien er til for.
Avatar billede obmm Nybegynder
26. april 2003 - 12:06 #7
Lukket..