Avatar billede sux Nybegynder
15. januar 2002 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Thumbnails/image galleri udelukkende vha php og mysql?

Kan det lade sig gøre at generere Thumbnails og dermed et image gallery udelukkende vha php og mysql?

Eller skal man have adgang til IMAGEMAGIC eller andet godt på serveren??

Er der nogen der ved om DHT\'s servere har noget software a la IMAGEMAGIC eller andet på deres servere?
Avatar billede razor Nybegynder
15. januar 2002 - 20:36 #1
Du kan sagtens lave dit et galleri udelukkende på baggrund af PHP og MySQL. Tag et kig på PHP\'s image-funktioner: <http://php.net/manual/ref.image.php>.
Avatar billede sux Nybegynder
15. januar 2002 - 20:38 #2
Men har jeg adgang til fx GD fra DHT ?
Avatar billede sux Nybegynder
15. januar 2002 - 20:40 #3
det fremgår ikke af deres produktbeskrivelser...ville bare høre om man normalt har adgang til sådan noget.

Hvad er standarden?
Avatar billede morw Nybegynder
15. januar 2002 - 22:47 #4
Smed phpinfo() ind på en side og søg efter GD
Avatar billede sux Nybegynder
15. januar 2002 - 22:54 #5
hvordan ser phpinfo scritet ud?
Avatar billede sux Nybegynder
15. januar 2002 - 22:59 #6
Ja okay...fandt selv ud af det ;-)

<?php phpinfo(); ?>
Avatar billede nik_mayday Nybegynder
24. januar 2002 - 17:29 #7
$new_filename = "t_" . $file_name;
$dst_img=ImageCreate(50,50);
$src_img=ImageCreateFromJPEG($file_name);
ImageCopyResized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,50,50,ImageSX($src_img),ImageSY($src_img));
ImageJPEG($dst_img,"$new_filename");
ImageDestroy($dst_img);

hvor $file_name er navnet på det billede du vil lave thumbnails af. dette code stykke laver et billede på 50*50px fra et jpg billede og gemmer det i et jpg billede.
det er hvad jeg bruger på DHT server!.

NB!!
Du skal chmod dit biblotek til 777, ellers virker det ikke!