Avatar billede pleth Nybegynder
15. januar 2002 - 12:51 Der er 2 kommentarer

ACPI

Jeg kører med Win2000, men da jeg har brug for selv at kunne sætte irq, overvejer jeg og formatere for derefter at disable ACPI i bios, og så installere win2000 igen.
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle steder i bios hvor man kan slå ACPI fra. Skal det gøres på selve bundkortet???
Avatar billede chries Nybegynder
15. januar 2002 - 12:55 #1
Du kan tvinge Win2k til at lade være med at bruge ACPI. På følgende link er der forskellige metoder til at gøre det. (lidt nede på siden)
http://www.ultratech-llc.com/KB/?File=ACPI.TXT
Avatar billede jytteq Nybegynder
15. januar 2002 - 15:45 #2
Eller her;
Ved ny install tryk F7 før du trykker F6 hvor du installerer SCSIdrivere.
Disable:
system properties
hardware
device manager
computer
acpi
properties
driver
update driver
choose Specifik driver
select standard pc
reboot
og du kan garanteret ikke læse dine drivere ind første gang hvis de ligger på diskette for Adrevet mangler meget længe. Men det er godt nok en sjov oplevelse når det vælter frem med driverindlæsninger.