Avatar billede licon Nybegynder
15. januar 2002 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbning af tilfælig <table>

Er det muligt at få en side til at åbne en tilfældig <table> hver gang siden åbnes på ny. siden skal også indeholde en <table> som skal åbnes op sammen med den tilfældige hver gang.

Jeg har brug for en kode!
Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. januar 2002 - 11:29 #1
hvad skal der stå i den tilfældige tabel ?
Avatar billede licon Nybegynder
15. januar 2002 - 11:37 #2
nogle tilfældige informationer. ikke noget specifikt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2002 - 11:42 #3
!50 point er alt for meget - 60 point er rigeligt, men du kan kigge her.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script>

tabellen = new Array(3)
tabellen[0] = \'<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\"><tr><td>Tilfældig nr 1</td><td>asd</td></tr><tr><td>asd</td><td>sad</td></tr></table>\'
tabellen[1] = \'<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\"><tr><td>Tilfældig nr 2</td><td>asd</td></tr><tr><td>asd</td><td>sad</td></tr></table>\'
tabellen[2] = \'<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\"><tr><td>Tilfældig nr 3</td><td>asd</td></tr><tr><td>asd</td><td>sad</td></tr></table>\'

function init(){

nr = Math.round(Math.random()*(tabellen.length-1));
document.getElementById(\'indHer\').innerHTML=tabellen[nr];
}

</script>

</head>

<body onload=\"init()\">

<div id=\"indHer\">
</div>

</body>
</html>

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2002 - 11:43 #4
Kan også laves om til:

document.body.innerHTML=tabellen[nr];

/Nikolaj
Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. januar 2002 - 11:45 #5
hvor kommer de info fra ? du kan godt generere nogel random numre i javascript og udskrie dem i en tabel:

<head>

function init()
{
  var htmlStr = \'<table><tr><td>\' + Math.random() + \'</td></tr></table>\';

  document.getElementById(\'RandomTbl\').innerHTML = htmlStr;

}

</head>
<body onload=\"init()\">
<div id=\"RandomTbl\">
</div>
</body>
Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. januar 2002 - 11:45 #6
doh - zu spät :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2002 - 11:46 #7
Aber es ist doch schönes wetter heute :))