Avatar billede lkhlars Nybegynder
15. januar 2002 - 11:06 Der er 5 kommentarer

Scheduler problem ved batch database udtræk

Hej,
Jeg har et problem med windows2000 scheduler, når den skal kører et AT-job. Det er tydeligvis et rettigheds problem - jeg kører at jobbet med administrator brugeren, men udtrækket fra databasen er tomt!!! Der tilgåes ikke netværks drev - databasen ligger på min maskine. Hvis jeg kører jobbet i hånden virker udtrækket godt nok.
Avatar billede tmceu Praktikant
15. januar 2002 - 12:26 #1
Den må du forklare nærmere. Hvad er det for et job du kører ? Og hvis det er et SQL job, hvorfor anvender du så ikke SQL Servers scheduler ?
Avatar billede lkhlars Nybegynder
15. januar 2002 - 12:54 #2
Jeg kører jobbet på min lokale maskine for at simulere et miljø, hvor der skal replikeres data fra en db til til en sqlserver. Problemet ligger i win2000 scheduler, som ikke kan tilgå den lokale database på min maskine med administrator NT brugeren til scheduler. Er der nogen der har erfaring med win2000 scheduler til batch jobs?
Avatar billede tmceu Praktikant
15. januar 2002 - 13:05 #3
Hvad mener du med \"tilgå den lokale database\" ?

Har du oprettet den lokale NT bruger som login på SQL Server ?
Avatar billede lkhlars Nybegynder
15. januar 2002 - 13:08 #4
Nej, på den lokale maskine laves der et udtræk fra en interbase. Dette scheduler batch job kører, men det trækker ikke data ud fra interbase - det gør det - og det er det underlige - hvis jeg kører batch jobbet fra kammndo linjen. Derfor er det Scheduler og rettigheds problem - men hvorfor - det er jo administrator brugeren der kører jobbet????????
Avatar billede tmceu Praktikant
15. januar 2002 - 13:21 #5
Ja det lyder ulogisk, men faktisk sidder jeg netop med et lignende problem med et job der afvikler en .cmd fil. Det kører afviklet fra kommandolinien, men via scheduleren fejler det med trust rettigheder mellem vores domains.

Jeg tror du vil få nogle mere kvalificerede bud i Win 2000 http://www.eksperten.dk/kategori/28 eller Interbase http://www.eksperten.dk/kategori/107