Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. januar 2002 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL <--> Access via VPN

Jeg har en database til at ligge på en maskine der kan sættes på vores LAN og connecter fint til SQL server. Hvis jeg så tager den samme maskine og kobler op via VPN, så kan jeg ikke få fat på serveren. Er der nogen gode ideer til hvad jeg kan forsøge ?

Jeg er lidt på herrens mark.
Avatar billede klix Nybegynder
15. januar 2002 - 22:56 #1
Du kan udover det godt connecte til den server via din vpn connection?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. januar 2002 - 06:52 #2
Jeg kan godt kommunikere via TCP/IP med serveren - ja
Jeg kan pinge den direkte på IP adressen og jeg kan pinge ved hjælp af DNS navn, så jeg vil mene at forbindelsen er OK.

Samme forbindelse bruger jeg til at kommunikere med vores AS/400 ved hjælp af Client Access 5250 terminalemulering, og det funker helt som det skal.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 07:09 #3
Lukker