Avatar billede cd_ Nybegynder
14. januar 2002 - 18:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Port forwarding

Hvis jeg nu har en freebsd box stående og vil forwarde forbindelser på port 45 til en anden maskine på lokalnetværket, som kører en ftpd der lytter på port 45, hvordan kan det gøres?
  - Jeg har hørt noget om man kan bruge Netcat og inetd til det, men har ikke lige overskud til at læse en 1000linjers readme, hvis du evt kunne skrive en lille kort guide ville der være fint.
Avatar billede guggemand Nybegynder
15. januar 2002 - 09:34 #1
ftp er lidt specielt ...

du kan godt bare forwarde port 45 ... men det virker ikke helt perfekt ... for så kommer trafikken til ftp\'en ikke igennem maskinen

den \"rigtige\" måde at gøre det på er at bruge en ftp bouncer .... fx

http://psi.rewtbox.de/projects.html#dike
eller
http://psi.rewtbox.de/projects.html#ftpbnc

den sidste er mest simpel ... mens den første kan fordele trafik imellem flere maskiner

hvis dette ikke er hjælp nok så kan du bare lige smide en icq besked på 420146

- Gugge
Avatar billede cd_ Nybegynder
15. januar 2002 - 16:57 #2
tak