Avatar billede sqlse Nybegynder
14. januar 2002 - 17:52 Der er 2 kommentarer

Sessions udløbstid

Jeg har lavet et privat forum, hvor jeg registrerer hvilken bruger, der er logget på med sessions. Problemet er, at en session normalt udløber efter 1440 sekunder, altså ca. 20 min., hvilket er angivet i php.ini. Jeg har talt med min webudbyder, og de er ikke umiddelbart interesseret i at ændre i session.gc_maxlifetime.

Er der nogen, der ved, hvordan man ellers kan forlænge en sessions levetid? 20 min. er ikke nok, jeg skulle gerne op på en time.
Avatar billede rzj Nybegynder
14. januar 2002 - 19:41 #1
Jeg mener ikke du kan sætte lifetime for en session andet end i php.ini, men du kan gemme session_id i en cookie og kalde cookie\'en før du starter en session:
session_id($cookiesession);
session_start();
det er fra php.net jeg har det så jeg ved ikke om det er funky, men prøv det...
Avatar billede dcheng Novice
07. september 2004 - 13:56 #2
Måske lidt sent men jeg forsøger at finde ud af hvorfor det ikke virker ordenligt da den ikke sletter ens session efter det antal sekunder man sætter den til

Kode: ini_set('session.gc_maxlifetime',2880);

Dokumentation: http://www.php.net/manual/en/ref.session.php