Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 16:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

System volume info!

Mappen der er på alle drev \"Sytem volume information\", er det en der SKAL være der eller er det ok at fjerne den? I så fald hvordan ?? Kan ikke slette hele indholdet og den kommer hurtigt til at fylde meget! Eller er det noget der vil gøre systemet langsomt hvis den fjernes ?
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 16:59 #1
Hvor ligger den mappe helt præsis?
for jeg kan sku ikke finde den :)
Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 17:01 #2
Den ligger i roden på alle hd-drev eks: c:\\system volume information. Det er xp pro jeg kører med!
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 17:05 #3
jeg har søgt igen igen og kan ikke finde den mappe desvære gehenna :(
Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 19:59 #4
Øv... Mappen virker som en slags skraldespand!
Bruger Norton utilities 2002, men det ser ikke ud til at den har noget med det at gøre!
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 20:26 #5
så prøv at slette den du kan jo altid køre en system restore hvis der går noget galt.
Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 21:28 #6
Har prøvet at slette den, men 2 undermapper og en log.fil kan ikke slettes også selvom jeg lukker de aktive programmer ned, så som norton... ? Den første undermappe hedder: _restore{xxxxxxxxxxxxx} xxxxxx=et laaangt tal! Mht. restore så virker det som en skraldespand eller en backup. Skraldespanden er sat til at slette filer med det samme!
Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 21:46 #7
Tror faktisk at den omtalte mappe er system restore. Har kørt en system restore på det ene drev (punktvis) og der blev lagt filer tilbage i denne mappe! Jeg kører med vis alle filer også skjulte. Kan det være grunden til at du ikke ser den ? Eller har du også vis alle filer på ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 13:29 #8
\"System volume information\" mappen er en systemmappe!

Denne indeholder blandt andet information til kryptering af filer. Kan ikke lige huske hvor hos Microsoft jeg læste dette.

Du kommer IKKE til at slette denne.

Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 13:34 #9
Avatar billede gehenna Nybegynder
15. januar 2002 - 13:35 #10
Hej \"resten\" du har ret, det er ikke en del af xp! Mappen hører til Norton speed disk, fandt den i regedit :) Men mange tak for råd!
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 13:36 #11
:-)
Avatar billede gehenna Nybegynder
15. januar 2002 - 13:39 #12
Til qoulduck: vi var her vist på samme tid :) Jeg kigger på dem, tak skal du have.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 16:04 #13
Øhhh .. tilhøre den Norton Speed Disk?

Jeg har ALDRIG haft Norton Speed Disk på denne computer - det nærmeste er Norton AntiVirus Corporate Edition.

Det er en del af Windows .. eller rettere en del af filsystemet.
Avatar billede gehenna Nybegynder
15. januar 2002 - 21:09 #14
Nej Norton Speed disk er et program fra Symantec, det er ikke en del af Windows. Men jeg har fundet ud af det nu :) Det var alligevel ikke Speed disk, men en del af Windows egen systemgendannelse! Jeg er ret ny i XP og kender langt fra alle funktionerne heri endnu. Jeg deaktiverede overvågning på alle drev og så forsvandt mappen. Man kunne også angive hvor mange procent af disken der måtte benyttes. System overvågningen er måske meget god, men jeg bruger Ghost (også fra Symantec) og den er \"kanon\" :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2002 - 14:09 #15
Kender godt Symantec og deres produkter.

Jeg kan kun tale om erfaring med Windows 2000 - hvor mappen også er. :)