Avatar billede wisti Nybegynder
14. januar 2002 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Menu med up/over/down state, uden brug af frames.

Menu fremstillet i Fireworks med up/over/down state, velfungerende under preview i FW. Når den er exporteret til en template i DW, smutter down state funktionen både i templaten og i siderne baseret på denne. Kun hvis menuen befinder sig i en frame, virker det. Findes der en løsning? Jeg har prøvet at vælge \"Show down state upon load\" i FW
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. januar 2002 - 14:49 #1
Kan du poste lidt kode?

Tror det er dine stier den er gal med.
Avatar billede wisti Nybegynder
14. januar 2002 - 15:02 #2
www.tandcare.dk er et eksempel. Når man klikker en menuknap, åbner der selvfølgelig en ny side og dermed en ny menu og her ligger problemet, men er der en fidus, kode, script eller lig. så den nye side åbner med menuknappen i down state?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. januar 2002 - 15:05 #3
Jeg kan da ikke se noget specielt ved den menu!

Der er jo kun et swapimage ved onMouseover - trykker kan på et link er billedet det samme på den loadede side..
Avatar billede wisti Nybegynder
14. januar 2002 - 15:34 #4
Ja, så spørgsmålet er om man kan få knappen, relateret den nyåbnede side, til at være i down state, når siden åbner. Ja det er lidt kringlet at forklare :-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. januar 2002 - 15:38 #5
Når du siger uden brug af frames kan jeg ikke se problemet..

Lav en menu til hver side, på den måde får du dit \"down-state-look\".
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 00:12 #6
OK - listen up :)

Jeg kan godt se at mit forslag er problematisk (læs: ubrugeligt) når du kører template-drevne sider.

Du laver dit template uden dit downstate image, og på siderne hvor du ønsker et downstateimage gør du således:

Det billede hvor du ønsker der om lidt skal være et downstateimage navngiver du fx. \"imagename\" - og skifter det sådan her:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<script language=JavaScript type=text/javascript>
<!--
function ImageDownState() {
var g7;
if ((g7=MM_findObj(g7obj))!=null) {g7.src=g7url;}
}
//-->
</script>
</head>

<body onload=\"ImageDownState()\">

<script language=JavaScript type=text/javascript>
<!--
var g7obj=\"imagename\";
var g7url=\"images/downstateimage.gif\";
//-->
</script>
</body>
</html>

Håber at du forstår :)
Avatar billede wisti Nybegynder
15. januar 2002 - 09:14 #7
Tak for hjælpen \"pelkjaer\", det er måden :-). Der er både fordele og ulemper ved templates, flest fordele. wisti
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 11:13 #8
Helt sikkert - templates OG librabyitems er en fed ting :)