Avatar billede toranaga Nybegynder
14. januar 2002 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formular

Jeg har følgende formular:

<form method=\"GET\" action=\"resultat.asp\">

<!-- formularens action attribut kalder siden resultat.asp, som foretager behandling af de indtastede data -->

    <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"100%\">
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong>Stilling:</strong></td>
            <td width=\"81%\">
            <input type=\"text\" size=\"30\"
            name=\"stilling\"></td>

            <!-- Her indtaster medarbejderen sin stilling. Formularfeltet får navnet stilling. -->

        </tr>
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong>Fornavn:</strong></td>
            <td width=\"81%\">
            <input type=\"text\" size=\"30\"
            name=\"fornavn\"></td>

            <!-- Her indtaster medarbejderen sit fornavn. Formularfeltet får navnet fornavn. -->

        </tr>
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong>Efternavn:</strong></td>
            <td width=\"81%\">
            <input type=\"text\" size=\"30\"
            name=\"efternavn\"></td>

            <!-- Her indtaster medarbejderen sit efternavn. Formularfeltet får navnet efternavn. -->

        </tr>
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong>E-mail:</strong></td>
            <td width=\"81%\">
            <input type=\"text\" size=\"30\"
            name=\"email\"></td>

            <!-- Her indtaster medarbejderen sin e-mailadresse. Formularfeltet får navnet email. -->

            <!-- Og nu hvor vi er ved navngivningen: Fald aldrig for fristelsen at give formularfelter
    navne der indeholder andet end bogstaver og tal. Brug aldrig specialtegn eller regnetegn. -->

        </tr>
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong>Telefon:</strong></td>
            <td width=\"81%\">
            <input type=\"text\" size=\"30\"
            name=\"telefon\" maxlength=\"10\"></td>

            <!-- Her indtaster medarbejderen sit telefonnummer. Formularfeltet får navnet telefon. -->

        </tr>
        <tr>
            <td width=\"19%\"><strong></strong>&nbsp;</td>
            <td width=\"81%\"><input type=\"submit\" value=\"Send\"></td>
        </tr>
    </table>
</form>

Mit problem er, at jeg gerne vil have de indtastede oplysninger sendt til mig som en email. Hvordan gøres dette? Kan det laves uden brug af et eller andet komponent på serveren?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2002 - 13:13 #1
Nu har vidersender du til et asp.script, så mon ikke du burde spørge der.

Der kan du med garanti få en jmail løsning eller lign.

Vi kan også tage det her med en simpel formmail, da debn slags understøttes af de fleste udbydere.

/Nikolaj

I øvrigt er 100 point alt for meget :))
Avatar billede webtrance Nybegynder
14. januar 2002 - 13:13 #2
<form method=\"POST\" action=\"din@email.dk\">
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 13:14 #3
<form method=\"GET\" action=\"resultat.asp\" form method=\"POST\" action=\"dit@navn.dk>

Kunne man gøre det ?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 13:25 #4
Hvad er din begrundelse for at sende det til et asp-dokument - er det fordi det skal valideres eller ?
Avatar billede toranaga Nybegynder
14. januar 2002 - 14:15 #5
<form method=\"POST\" action=\"din@email.dk\"> giver blot en fejl. Det skal ikke sendes videre til en asp side, men sendes direkt til mig i en email. Jeg vil gerne vide præscist hvad der skal ændres/tilføjes da jeg er dummy til kode ;)
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 15:18 #6
det script du sender den videre til (asp filen) er det konfigureret? går ud fra det ern en jamil eller ligende funktion du kører på... hvam er din web-host?

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede toranaga Nybegynder
14. januar 2002 - 15:58 #7
Glem den asp fil. Det er fordi det er rippet fra en tutorial hvor den bliver vist i en asp fil. Jeg ved ikke hvad min udbyder understøtter, jeg har dog skrevet til dem. Det er ikke en normal udbyder, men SDCWebhotel.
Avatar billede vistodk Nybegynder
15. januar 2002 - 00:10 #8
prøv at undersøg om de understytter Jmail, så laver jeg et script til dig
Avatar billede medions Nybegynder
18. januar 2002 - 11:05 #9
nej, man kan kun ha\' én slaks method!

Forskellen på at hente dataer fra en method=\"Get\" Er at den sender en QueryString og skal hentes ved hjælp af Request.QueryString(\"inputfelt\")

og en method=\"Post\" skal hentes via. Request.Form(\"inputfelt\")

//>Rune