Avatar billede himmelhunden Nybegynder
26. april 2000 - 22:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Open new window - forskellige...!????? HJÆLP!!

Jeg mangler et script der kan følgende:

Hvis jeg har en liste f.eks.

eksempel 1
eksempel 2
eksempel 3

så skal der kunne trykkes på disse som alm. hyperlinks, men de skal hver især åbnes i et forud bestem windue men med en bestem og forskellig hmt fil!!

Håber i forstår. den jeg har nu, kan kun åbne den samme htm fil ....!

Please haster!!!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
26. april 2000 - 22:54 #1
Vil du have links eller en dropdown liste?

/Thor
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2000 - 22:57 #2
Når du så åbner dem, og vil have dem i forskellige vinduer gør du det
ved at give vinduerne forskellige navne:

  window.open('file1.htm','navn1');

og

  window.open('file2.htm','navn2');

og

  window.open('file2.htm','navn2');
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
26. april 2000 - 23:53 #3
Det skal være links..!

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2000 - 23:55 #4
<a href="java script:window.open('file1.htm','navn1')">Eksempel 1</a><br>
<a href="java script:window.open('file2.htm','navn2')">Eksempel 2</a><br>
<a href="java script:window.open('file3.htm','navn3')">Eksempel 3</a><br>
Avatar billede martin Nybegynder
28. april 2000 - 11:21 #5
Jeg kan forstå at du gerne vil kunne bestemme størrelse på vinduet. Her er en kode hvor du kan gøre dette:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function AbbenWin(url,uniktnavn,bredde,hoejde) {
Aaben=window.open(url, uniktnavn, 'toolbars=0,scrollbars=1,location=0,statusbars=0,menubars=0,resizable=1,width='+bredde+',height='+hoejde+',left=50,top=50');
}
</script>
<a href="#" onClick="AbbenWin('about:test1','unikt1','50','50'); return false;">Unik 1</a><br>
<a href="#" onClick="AbbenWin('about:test2','unikt2','150','150'); return false;">Unik 2</a><br>
<a href="#" onClick="AbbenWin('about:test3','unikt3','250','250'); return false;">Unik 3</a><br>
Åbnes med : AbbenWin('url','navn','bredde','hoejde');
Avatar billede martin Nybegynder
28. april 2000 - 11:31 #6
Bemærk: about:test1 - gør at MSIE skriver test1 på siden - about: har ikke nogen anden speciel funktion, det er kun skrevet i stedet for en URL.
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
28. april 2000 - 16:41 #7
Jeg er altså en nar til dette her, er der en af jer der kunne lave en htm fil hvor jeg kan se hvordan det skal se ud ???

??? Beklager at jeg er så fucking dum!

Søren

post@himmelhunden.dk
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
28. april 2000 - 16:43 #8
Jeg har sat point tallet op til 180 .... fordi dette haster vildt meget!!!!! Pleazz
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
29. april 2000 - 18:09 #9
Har fundet ud af det ad andre veje, beklager ...! Tak for hjælpen anyway!

God sommer til jer alle....!