Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 00:21 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

PHP driller for vildt!

<?
function toem_kurv(){
mysql_query(\"delete from kurv\");
}
....

echo \'<br><center><INPUT NAME=\"toem\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tøm indkøbskurv.\"></center>\';

if($toem)
    toem_kurv();
?>

Det virker ikke - men hvis jeg skriver if($toem==1) går den... HVAD ER GALT? ;-/
Avatar billede tsocm Nybegynder
14. januar 2002 - 00:39 #1
if($toem) {
    toem_kurv();
}
Avatar billede tsocm Nybegynder
14. januar 2002 - 00:41 #2
Svar ;-)
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 00:43 #3
mysql_query(\"delete from kurv\");

Slet ALT fra tabellen \"kurv\" er du HELT sikker på, at det er det du vil? Det lydder som en webshop, hvor kurn indeholder folks vare, men med den der query, sletter du ALT i tabellen, IKKE kun den aktuelle kundes data, men ALLE kunders data. Med andre ord, din kode ser ud til at lave problemer senere.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 01:47 #4
chanoa: Det er ok - jeg vil bare have en slet knap. Skal bare vise at siden er dynamisk.

tsocm + andre: nu ser det sådan ud - men virker stadig ikke.
<?
function toem_kurv(){
mysql_query(\"delete from kurv\");
}
...
echo \'<br><center><INPUT NAME=\"toem\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tøm indkøbskurv.\"></center>\';
if($toem) {
    toem_kurv();

?>
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 02:03 #5
Hmm...

Hvad Dækker ... over?

Den korrekte output vil være noget i stil med dette:

echo \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"POST\\\">\";
echo \"<br><center><INPUT NAME=\\\"toem\\\" TYPE=\\\"submit\\\" VALUE=\\\"T&oeslash;m indk&oeslash;bskurv.\\\"></center>\";
echo \"</form>\";
if($toem) {
  toem_kurv();
}
?>

Sådan ville jeg i hvertfald gøre det.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 02:18 #6
Ok - hvad gør alle de \\ ? Og hvad står $PHP_SELF for?...er lidt grøn kan du nok høre :-)
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 02:24 #7
Her er hele koden
-------
<?
$conn = mysql_connect(\"localhost\", \"mit_bruger\", \"mit_password\");
mysql_select_db(\"min_db\");
$result = mysql_query(\"select * from kurv\");
?>
<html>
<head>
</head>
<H1><B><center>Din indkøbskurv indeholder.</H1>
<body bgcolor=lightblue text=\"#000000\">
<TABLE border=1 Cellpadding=\"#ff0000\">
<tr>
<Td width=10%><b><center>Varetype</b></center>
<Td width=20%><b><center>Titel</b></center>
<Td width=20%><b><center>Kunstner</b></center>
<Td width=10%><b><center>Pris</b></center>
</tr>
</body>
</html>
<?
$total_pris=0;
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo \"<tr><td><center>\";
echo $row [\"varetype\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"titel\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"kunstner\"];
echo \"</td></center><td>\";
echo $row [\"pris\"];
$total_pris= $total_pris + $row [\"pris\"];
echo \"</td></tr>\";
}
echo \"<tr><td></td>\";
echo \"<td></td>\";
echo \"<td>Pris ialt kr.\";
echo \"</td><td>\";
echo $total_pris;
echo \"</td></tr></center></table>\";

echo \'<br><center><INPUT NAME=\"toem\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tøm indkøbskurv.\"></center>\';

if($toem) {
  toem_kurv();
}
?>

<Table ALIGN=CENTER>
<br>
Alle betalinger og leveringer sker via efterkrav.
<pre>
Navn        <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Adresse    <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Postdistrikt<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"15\"> Postnr.<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"12\">
Evt. telefon<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Evt. E-mail <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
</pre>
<center><INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Køb indhold af indkøbskurv.\"></center>
</FORM>
</Center>
</table>
<?
mysql_close($conn);
?>
og der slettes ikke noget i kurv...
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 02:34 #8
Ok, nu begynder det at give mening... Men jeg er for træt til at give et ordenligt svar lige nu... Hvis ikke andre har svaret, vender jeg tilbage i morgen.

echo \"AAAAA \\\" aaaaa\";

Betyder, at den udskriver dette

AAAAA \" aaaaa

uden \\ vil PHP opfatte \" som slut på strengen, og give en syntax error.

$PHP_SELF er en variable der indeholder en relativ URL på det aktuelle script, altså er dit script http://server/script.php bliver $PHP_SELF /script.php
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 02:37 #9
kanon - tak for din hjælp ind til videre. Jeg prøver lidt mere - og hvis det lykkes skriver jeg lige. Hvis der ikke er noget må du meget gerne prøve i morgen. Sov godt :-)

Mvh  K.B:
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 13:08 #10
-men i stedet for at bruge \\ kan man start og slutte sin streng med \'er (single quotes)? :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 15:36 #11
Ja, men prøv så at inkludere variabler... SÅ fejler den vidst så vidt jeg husker.Jeg har vennet mig til den anden metode.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 15:41 #12
Altså inkludere variabler sådan her:
echo \'Min variabel er lige nu = $min_variabel\';

Anyway, tog lige et kig på din kode, og rettede lidt i den, mit forslag til hvordan det skal se ud, kommer her:

-----------------------------
<?
$conn = mysql_connect(\"localhost\", \"mit_bruger\", \"mit_password\");
mysql_select_db(\"min_db\");
$result = mysql_query(\"select * from kurv\");
?>
<html>
<head>
</head>
<H1><B><center>Din indk&oslash;bskurv indeholder.</H1>
<body bgcolor=lightblue text=\"#000000\">
<TABLE border=1 Cellpadding=\"#ff0000\">
<tr>
<Td width=10%><b><center>Varetype</b></center>
<Td width=20%><b><center>Titel</b></center>
<Td width=20%><b><center>Kunstner</b></center>
<Td width=10%><b><center>Pris</b></center>
</tr>

<form action=\"<?php echo $PHP_SELF ?>\" method=\"POST\">
<?
$total_pris=0;
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo \"<tr><td><center>\";
echo $row [\"varetype\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"titel\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"kunstner\"];
echo \"</td></center><td>\";
echo $row [\"pris\"];
$total_pris= $total_pris + $row [\"pris\"];
echo \"</td></tr>\";
}
echo \"<tr><td></td>\";
echo \"<td></td>\";
echo \"<td>Pris ialt kr.\";
echo \"</td><td>\";
echo $total_pris;
echo \"</td></tr></center></table>\";

echo \'<br><center><INPUT NAME=\"toem\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tøm indk&oslash;bskurv.\"></center>\';

if($toem) {
  toem_kurv();
}
?>

<Table ALIGN=CENTER>
<br>
Alle betalinger og leveringer sker via efterkrav.
<pre>
Navn        <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Adresse    <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Postdistrikt<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"15\"> Postnr.<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"12\">
Evt. telefon<INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
Evt. E-mail <INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"text\" SIZE=\"38\">
</pre>
<center><INPUT NAME=\"name\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"K&oslash;b indhold af indk&oslash;bskurv.\"></center>
</FORM>
</Center>
</table>
</body>
</html>
<?
mysql_close($conn);
?>
-----------------------------

Læg mærke til &oslash; i stedet for ø, du bør ALTID benytte &aelig; &oslash; og &aring; istedet for æ ø og å, da ikke alle browsere vil vise æøå korrekt.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 16:57 #13
hmm..... når der trykkes på knappen forsvinder den nederste tabel med bruger oplysninger og der forsvinder ikke noget fra kurv.....?
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 17:20 #14
echo \'<br><center><INPUT NAME=\"toem\" TYPE=\"submit\" VALUE=\"Tøm indk&oslash;bskurv.\"></center>\';

if($toem) {
  toem_kurv();
}
?>
</form>

<form action=\"<?php echo $PHP_SELF ?>\" method=\"post\" name=\"koeb\">
<Table ALIGN=CENTER>

Prøv at rette den til som ovenstående.....

Det første formtag skal så have name=\"toem\"

På den måde bliver de to forms adskilt...

Har du eventuelt en URL, hvor man kan se det \"in action\"?

Du kan også lige tilføje denne debug kode et passende sted på siden:

foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
echo \"$key: $value<br>\\n\";
}

Det udskriver alle data der bliver sendt med post, og gør det lidt nemmere at finde ud af, hvad der kommer med fra formen.

Et andet problem jeg lige kom til at tænke på, er at det ikke er sikkert, at PHP er sat op til, automatisk, at putte indholdet af parametre toem ned i variablen $toem, så prøv at rette $toem til $HTTP_POST_VARS[\'toem\'] (Hvis du bruger post til at sende formen) eller $HTTP_GET_VARS[\'toem\'](Hvis du bruger GET til at sende formen)

I den kode jeg postede bruges post.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 17:37 #15
...kanon - det var det med form, der skulle med. Har siddet lidt og ændret design en smule.
Nu skal jeg bare have ordnet så der kan puttes noget i kurven.... :-)
Mange tak for hjælpen - kig evt. på www.friserverplads.dk/web_k

Kan se, at du ikke er til points?
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 17:46 #16
...men med den free hosting er ikke så stabil - det er ikke altid den er oppe
:-(
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 17:57 #17
\"...men med den free hosting er ikke så stabil - det er ikke altid den er oppe\"

Æv æv....

\"Kan se, at du ikke er til points?\"

Ja, behold du bare dem. Jeg har stadig ikke set ideen i det der point system.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 18:21 #18
Men du skal have mange tak for hjælpen... hvis du vil have endnu en \"opgave\" så har jeg en...;-)
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 18:49 #19
Hmm. \"opgave\" lydder hmm.. Interessant...
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 19:09 #20
Griner..... det er et problem på samme site som før. Jeg kan ikke få tingene ned i DB.
<?php
$conn = mysql_connect(\"localhost\", \"****\", \"*****\");
mysql_select_db(\"****\");
$result = mysql_query(\"select * from varer2 where varetype =\'cd\'\");
?>
<html>
<head>

</head>
<H1><B><center>Musik CD\'er</H1>
<body bgcolor=lightblue text=\"#000000\">
<TABLE border=1 Cellpadding=\"#ff0000\">
<tr>
<Td width=20%><b><center>Titel</b></center>
<Td width=20%><b><center>Kunstner</b></center>
<Td width=10%><b><center>Pris</b></center>
<td width=10%><center><b>Køb</b></center>
</tr>
</body>
</html>
<?
$VARETYPE = \"cd\";
echo \'<form>\';
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo \"<tr><td><center>\";
echo $row [\"titel\"];
$TITEL = $row [\"titel\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"kunstner\"];
$KUNSTNER = $row [\"kunstner\"];
echo \"</td></center><td>\";
echo $row [\"pris\"];
$PRIS= $row [\"pris\"];
echo \"</td><td>\";
echo \"<font size=\'-2\'><center> <input name=\'name_koeb\' type=submit value=\'køb!\'></font></center>\";
echo \"</td></tr>\";
}
echo \"</table></center>\";
echo \'</form>\';

function i_kurv(){
echo \'into_DB\';
mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')\");
}

if($name_koeb){
i_kurv();
}
mysql_close($conn);
?>

Der kommer bare et 0,00 i pris, så SQL er aktiv men der er bøvl med variabler.....
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 19:18 #21
Dit formtag mangler IGEN action og method OG navn...

echo \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"POST\\\" name=\\\"{$row[\'id\']}\\\">\";

Værdien af name bliver her sat til værdien af database feltet \"id\" som jeg går udfra du har og bruger som en unik identifier for din række. Det er ikke så vigtigt hvad name bliver sat til, men den må bare ikke være ens på nogle af formene...

Efter din while sætning skulle hjælpe en del, du skal så slette den echo \'<form>\'; der er oven over.

Desuden skal der så være en echo \"</form>\"; inden den } der afslutter din while lykke, så skulle problemet være løst.

Jeg ville dog ha\' bygget det hele op på en totalt anderledes måde, men det er for meget arbejde når du nu er godt igang.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 21:47 #22
Tjahh.... den virker ikke. Der ligges 0,00 i kurv og ingen att.
<?php
$conn = mysql_connect(\"localhost\", \"***\", \"***\");
mysql_select_db(\"***\");
$result = mysql_query(\"select * from varer2 where varetype =\'cd\'\");
?>
<html>
<head>

</head>
<H1><B><center>Musik CD\'er</H1>
<body bgcolor=lightblue text=\"#000000\">
<TABLE border=1 Cellpadding=\"#ff0000\">
<tr>
<Td width=20%><b><center>Titel</b></center>
<Td width=20%><b><center>Kunstner</b></center>
<Td width=10%><b><center>Pris</b></center>
<td width=10%><center><b>Køb</b></center>
</tr>
</body>
</html>
<?
$VARETYPE = \"cd\";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo \"<tr><td><center>\";
echo $row [\"titel\"];
$TITEL = $row [\"titel\"];
echo \"</td></center><td><center>\";
echo $row [\"kunstner\"];
$KUNSTNER = $row [\"kunstner\"];
echo \"</td></center><td>\";
echo $row [\"pris\"];
$PRIS= $row [\"pris\"];
echo \"</td><td>\";
$name=$row[\'varenr\'];
echo \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"POST\\\" name=\\\"$name\\\">\";
echo \'<center><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"k&oslash;b\"></center>\';
echo \"</td></tr>\";

function i_kurv(){
echo \'into_DB\';
mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')\");
}

if($name){
i_kurv();
}

echo \"</form>\";
}
echo \"</table></center>\";
mysql_close($conn);

?>
Er jeg total hjerne-død...eller kun lidt blød i bolden? ;-/
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 22:17 #23
chanoa-> Hvordan ville du have bygget det op?
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 22:28 #24
Først og fremmest dårlig til at stille kode op, ej det er nok bare programmørene af experten, der ikke har tænktpå, at man KUNNE finde på at poste kode.....

Rykkede lige rundt på nogle ting, og tilføjede lidt mere...

<?php
$conn = mysql_connect(\"localhost\", \"***\", \"***\");
mysql_select_db(\"***\");
$result = mysql_query(\"select * from varer2 where varetype =\'cd\'\");

// Declare dine functions FØRST.

function i_kurv(){
    echo \'into_DB\';
    mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')\");
}

if($name){ // Den sidder her, fordi det siger jeg den gør ;)
    i_kurv();
}

?>

<html>
<head>
</head>
<H1><B><center>Musik CD\'er</H1>
<body bgcolor=lightblue text=\"#000000\">
<TABLE border=1 Cellpadding=\"#ff0000\">
<tr>
<Td width=20%><b><center>Titel</b></center>
<Td width=20%><b><center>Kunstner</b></center>
<Td width=10%><b><center>Pris</b></center>
<td width=10%><center><b>Køb</b></center>
</tr>
</body>
</html>

<?
$VARETYPE = \"cd\";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    // Jeg kan bedst lide den slags samlet ;)
    $TITEL = $row [\"titel\"];
    $KUNSTNER = $row [\"kunstner\"];
    $PRIS= $row [\"pris\"];
    $name=$row[\'varenr\'];

    echo \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"POST\\\" name=\\\"$name\\\">\"; // Prøv at placere den her.
    // Vi skal lige ha\' alle værdierne sendt med ik\'?
    reset($row); // Set arrayet \'row\' tilbage til starten
    foreach ($row as $key => $value) {
        $ukey = strtoupper($key);
        if (!is_numeric($ukey)) { //Vi GIDER ikke ha\' alle værdierne mere end en gang.
            echo \"<input type=\\\"hidden\\\" name=\\\"$ukey\\\" value=\\\"$value\\\">\\n\"; // Lav et hidden input felt med værdien i.
        } // Endif
    } //End foreach

    echo \"<tr><td><center>\";
    echo $TITEL;
    echo \"</td></center><td><center>\";
    echo $KUNSTNER;
    echo \"</td></center><td>\";
    echo $PRIS;
    echo \"</td><td>\";
    echo \'<center><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"k&oslash;b\"></center>\';
    echo \"</td></tr>\";
    echo \"</form>\";
}
echo \"</table></center>\";
mysql_close($conn);

?>

Det ser ud til, at du glemmer at man laver et nyt request til serveren ved hvert tryk på en knap.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 22:45 #25
Ok...det var lidt anderledes end mit \"rod\" - men der kommer stadig ikke noget i DB :-(
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 23:30 #26
Prøv at putte den her øverst på siden:

foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
  echo \"$key: $value<br>\\n\";
}

Den skulle gerne vise, hvilke data der bliver sendt til næste side.

Du kan også tilføje denne:

echo \"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')<br>\\n\";

Som så vil vise din SQL Query. Det gør det mange gange lettere at finde fejl.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 23:33 #27
\"chanoa-> Hvordan ville du have bygget det op?\"

Jeg ville bruge en anden database struktur, og sessions. Men det ville kræve at du skulle lave der MEGET om i forhold til hvad det er nu.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 23:43 #28
Det er lagt ind - og jeg kan se, at $var har de rigtige værdier - men ikke noget til DB.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. januar 2002 - 23:47 #29
prøv at tilføje den her også:

echo \"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')<br>\\n\";

Det er næsten helt tydligt, at det er database queryen den er gal med.
Avatar billede duracellert Nybegynder
14. januar 2002 - 23:53 #30
var det ikke den jegfik oplyst før? Men begge er inde nu.
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 00:08 #31
Ok, men der sker ikke noget nyt på siden (Den URL du gav tidligere)

Den burde skrive noget i stil med

INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner,pris) VALUES(\'cd\',\'is it you is it me..\',\'Thomas Helmig\',\'119.95\')

Øverst på siden sammen med alle variablerne... eventuelt bare

INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner,pris) VALUES(\'\',\'\',\'\',\'\')

Hvis der er noget galt med variablerne....

echo linien skal naturligvis placeres EFTER disse linier:

$TITEL = $row [\"titel\"];
$KUNSTNER = $row [\"kunstner\"];
$PRIS= $row [\"pris\"];
$name=$row[\'varenr\'];
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 00:15 #32
så er det sat ind -igen. Havde fået gemt en tidligere version...Men det viser det det skal...
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 00:21 #33
Nu kan JEG ikke tænke længere ;)

Den echo linie skal placeres INDEN dit kald til mysql_query() og efter dit kald til mysql_query() sætter du denne her:

echo \"<br>MySQL sagde: \".mysql_error().\"<br>\\n\";

Så vil du kunne se eventuelle fejlmeddelelser fra MySQL.
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 00:27 #34
OK...nu ser det sådan ud....

function i_kurv(){
    echo \'into_DB\';
//Nyt
echo \"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')<br>\\n\";

mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')\");

//Nyt

echo \"<br>MySQL sagde: \".mysql_error().\"<br>\\n\";
}
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 00:35 #35
Ok, funktionen i_kurv() bliver slet ikke kaldt, af en eller anden grund.

if($name){ // Den sidder her, fordi det siger jeg den gør ;)
    i_kurv();
}

Den her er der en fejl i....

Indsæt denne linie mellem \"} //End foreach\" og \"echo \"<tr><td><center>\";\"

echo \"<input type=\\\"hidden\\\" name=\\\"name\\\" value=\\\"set\\\">\";

Det skulle sætte $name lig med et eller andet, som er det du checker.
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 00:39 #36
okay...der skete noget....kan det være noget med lokale/globale variabler?
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 00:51 #37
Nærmere noget med, at du checker om $name er sat, det er den IKKE da der ikke er noget i scriptet der sætter den. Det for bliver funktionen i_kurv() aldrig kørt, og der kommer intet i databasen.

Men der er nogle problemer med flowet i din kode som jeg ikke lige kan finde.

MEN du kan prøve disse linier i toppen (HELT OPPE I TOPPEN):

$dbtitel = $TITEL;
$dbkunstner = $KUNSTNER;
$dbpris = $PRIS;

og derefter rette de linier med insert til så de ser nogenlunde sådan her ud:

mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$varetype\',\'$dbtitel\',\'$dbkunstner\',\'$dbpris\')\");

På samme måde tilretter du echo linien (Men den er dog ikke så vigtig, den er kun til debugging.)
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 01:09 #38
så er det gjort....
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 01:12 #39
Ok, jeg gi\'r op, jeg kan simpelthen ikke se, hvad der er galt.
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 01:14 #40
Ok - men mange tak for \"kampen\" - jeg har lært noget :-)
Hvis du skulle finde ud af det, så skriv venligst. Når/hvis jeg har fundet løsningen kommer den her.
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 01:24 #41
Ok.... Men jeg har ikke tænkt mig at bruge ret meget tid på det. Men jeg tror du skal prøve at slette det script totalt og skrive det om fra bunden, det har nogle gange hjuplet mig, hvis der var et problem jeg ikke kunne løse.

Good Luck
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 01:57 #42
Det var squ hurtigt....Jeg brugte det jeg nævnte om globale var så det kom til at se sådan ud.
function i_kurv(){
    global $VARETYPE;
    global $TITEL;
    global $KUNSTNER;
    global $PRIS;

echo \"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES \'$VARETYPE\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')<br>\\n\";

mysql_query(\"INSERT INTO kurv (varetype, titel, kunstner, pris) VALUES ( \'$VARETYPE\',\'$TITEL\',\'$KUNSTNER\',\'$PRIS\')\");

echo \"<br>MySQL sagde: \".mysql_error().\"<br>\\n\";
    }

Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 01:59 #43
...mangler lige en ( i echo før VALUES
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 02:04 #44
Ahh... Ok, jeg havde sikkert fundet en mere kompliceret løsning ;)

Så mangler der bare en slette knap ud for hvert enkelt entry i kurven ;)
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 02:09 #45
jeppes :-) Forslåg til natte-kodning? *GG*
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 02:17 #46
God fornøjelse.
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 02:19 #47
Takker....og endnu engang tak for hjælpen :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
15. januar 2002 - 02:20 #48
No problem.
Avatar billede duracellert Nybegynder
15. januar 2002 - 02:20 #49
Svar for at gi points