Avatar billede bjerremann Nybegynder
13. januar 2002 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Menu i html frameset

Jeg har oprettet et frameset i frontpage top og bund, i bund framen har jeg en flash.swf som indeholder links til top framen. Knapperne i denne flash.swf er opbygget med to moviklip et hovede menu punkt med 3 underpunkter som glider ned når brugeren klikker på hovedepunktet, mit problem er at når jeg indlæser min flash.swf i bund framen og ønsker at linke til top framen, virker linket men åbner en ny side i browseren, hvor jeg ville have at den skulle indlæses i top framen, jge har brugt en geturl  i flash hvor jeg har indtastet html sidens navn, og i html framen er target top....
hvad er det lige som jeg gør galt?

Jeg har prøvet at give mine underpunkter samme kode, men da sker der slet ingen ting, kan man ikke opbygge menuer med undermenu punkter af to moviklips og samle knappen i det en hvorefter at tildele underpunkterne en geturl?

Jeg har prøvet længe og mange muligheder kan i evt. hjælpe mig?
Tak
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. januar 2002 - 00:46 #1
Det ville være in stor hjælp hvis du skrev den nøjagtige getURL() action samt de navne du har tildelt de forskellige frames.

mvh geo
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2002 - 09:29 #2
Top er et rigtigt dårligt ordvalg i forhold til framesets.

Top refererer altid til det yderste element i et frameset - Dvs selve frameset filen og du risikerer derfor at loade hele siden ind igen.

Brug hellere:

<frame name=\"toppen\">

top.location.href=\'blabla-html\' // loader hele framesettet ind igen.
parent.toppen.location.href=\'blabla-html\' // loader ind i framen \"toppen\".

I flash vil det så hedde:

on (release) {
    getURL (\"minSide.html\", \"_toppen\");
}

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. februar 2002 - 13:10 #3
Fik du svar nok??

Nikolaj :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 23:37 #4
Fik du løst problemet?

:))

/Nikolaj