Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 18:43 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Programmering...

Hvilket programmerings sprog skal jeg bruge hvis jeg vil igang med at lave spil/programmer?
Hvilke bøger (skal være dansk, og evt. onlinebøger) vil i anbefale?
Jeg har allerede lære PHP/Mysql, så det ville være fedt, hvis der fandtes noget som ligger tæt på!
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 18:46 #1
jamen Java ligger tildels tæt på php - og deri kan også bruges Sql statements - en let bog at starte med er Java 2 bogen - koster 99 kr - så det er til at komme over
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 18:47 #2
i Java 2 bogen laver man faktisk også et lille spil :)
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 18:54 #3
og det fede ved java er  - at programmeren / spillene du laver kan bruges både under linux / unix / mac  / og i windows - hvis du ikke begynder at lave noget kode specifikt til det ene styresystem
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 18:56 #4
Hvad andre sprog er der at vælge imellem?
Java er jo mere beregnet til internettet!
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 18:58 #5
nope java er BESTEMT ikke beregnet til internettet - det er Javascript eller java appletter
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 18:59 #6
:) - men derud over er der C++. et sprog der mindr om java - elelr java minder om det - da det blev lavet først. MEn java er pænere
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:00 #7
men der er mange muligheder - hvis du vil starte med noget let - er der også Delphi - et \"slags objekt orienteret sprog\" - men JEg vil helt klart sige Java er det oplagte bud
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:01 #8
kig evt. på
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/book.html
der kan du få et lille billede af hvordan sproget ser ud
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:16 #9
Vil jeg med Java være istand til at lavn chat som fx. n.dk?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:19 #10
ja - men så skal du lave den som en java-applet - men det er muligt - der er også i java 2 bogen beskrevet hvordan man laver java applets - men hvorfor ikke lave denne chat i php - det ville da være hurtigere
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:23 #11
Ja... Men den skal jo være grafisk... Og det er ikke muligt i PHP!
Hvor kan jeg købe Java 2 bogen? Skal jeg ikke læse 1´eren først?
Iøvrigt vil jeg også prøve at lave nogle spil/programmer!
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:27 #12
Skal jeg ikke købe en masse programmer for at kunne bruge C++?

Hvis jeg lærer Java, vil jeg så være istand til at lave en grafisk chat i java-applet?
Hvad er forskellen?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:33 #13
du siger du ikke kan lave noget grafisk i php - det er vel bare spørgsmålet om at lave noget sjov med html.
og nej du skal ikke læse java 1 føst :). programmerings sproget Java er nu i version 2 eller det er ikke helt rigtigt - men. Det betyder ikke at det er version 2 at en bog.
og kig evt. på www.bogogide.dk
eller www.gad.dk
og jeg har ikke selv programmeret i c++ så ?, har bare haft lidt om det i mine kurser i java.
og ja du vil godt kkunne lave en grafisk chat - du kan inde på sun\'s(det er dem der har lavet Java) hjemmeside downloade programmet \"forte\" der kan hjælpe dig med at lave det grafiske også kaldet \"Swing\" - da det godt kan være liiidt langhåret indtil man kommer ind i det.
og Java-applet er det samme som Selve JAva sproget bare med henblik på at skulle bruges på nettet
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:39 #14
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:41 #15
Hvad kan man i Java, som man ikke kan i PHP?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:43 #16
den til 99 kr. den anden kender jeg ikke. Men denne er et let og ligetil bog - og på dansk. Men du skal jo nok være forberedt på at det at lære at programmere programmer og spil - nok kræver en det arbejde :)
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 19:44 #17
Ja... Men vil jeg være istand til at lave programmer og spil når jeg har læst Java 2?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:44 #18
hmmmm - hvad man kan i java - og php skal ikke helt sammen lignes. Da php kun er til web brug og java er til så meeeget andet.
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:46 #19
njaaaa - man skal jo starte et sted og der synes jeg at det skal forklares så let som muligt - så man forstår det basale. Men ja du kan godt lave små programmer og spil efter du har læst OG forstået denne bog. Det med at lave store og smarte spil/programmer kræver lidt mere-
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:48 #20
Der skulle jo gerne være en grund til at man bruger så mange år til at læse til Datalog på universitetet :)
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 20:00 #21
Kan man både bruge Java og PHP i et PHP-dokument?

Kan du nævne nogle programmer/spil som er lavet i Java?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 20:35 #22
Aner det ikke ???

og Næææ ikke andre snd dem jeg selv har lavet - ved faktisk ikke om Sun har lavet deres Star office i Java ????
Men du kan se nogle eksempler inde på det link du har fået til java tutorial
Avatar billede dennism Nybegynder
13. januar 2002 - 21:03 #23
Gider du give nogle link til nogle programmer jeg kan se, som er lavet i Java?
Avatar billede rasmuss Nybegynder
14. januar 2002 - 12:58 #24
For at skifte emne, så syntes jeg at Visual Basic ville være godt. Det er ikke ret godt til meget grafik, men ideelt til noget med tal!!!

Jeg laver selv mange spil i det, men selvfølgelig vil det bedste program være c++, men det er bare svært at finde ud af!!!!

Du kan let finde bøger om Microsoft Vusial Basic på biblioteket!
Avatar billede dennism Nybegynder
14. januar 2002 - 19:25 #25
-- resmuss

Må jeg prøve at se nogle af de programmer/spil du har lavet?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
18. januar 2002 - 09:23 #26
bliver dette spørgsmål snart lukket - det er alligevel kun 15 point.
Og her har du et link til et spille programmerings site i Java - incl. tutorials
http://www.electricfunstuff.com/jgdc/
Avatar billede dennism Nybegynder
18. januar 2002 - 21:26 #27
Hvor finder du de spil (giv evt. et direkte link)
Avatar billede dennism Nybegynder
19. januar 2002 - 15:18 #28
Jeg har fundet en bog som heder:
Java 2-bogen (billegbog)

Er det den rigtige?