Avatar billede cskaade Nybegynder
13. januar 2002 - 16:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Data fra to tabeller

Jeg har to tabeller i samme Access database med samme feltnavne som skal udskrives på samme side i et udtræk så de kan udskrives i alfabetisk orden. Således har jeg gjort, men udskrives så alfabetisk i hver tabel

set Conn = Server.createobject(\"adodb.connection\")
conn.Open \"DBQ=\"& Server.MapPath(\".\") &\"/data/folketal.mdb; DefaultDir=DBQ=\"& Server.MapPath(\"/\") &\";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"
SQL = \"SELECT * FROM tabel1 WHERE\"
SQL = SQL & \" (Efternavn LIKE \'\" & Request.QueryString(\"bogstav\") & \"%\')\"
Set RS = conn.Execute(SQL)
SQL = \"SELECT *FROM tabe2 WHERE\"
SQL = SQL & \" (Efternavn LIKE \'\" & Request.QueryString(\"bogstav\") & \"%\')\"
Set RS2 = conn.Execute(SQL)

Hvordan får jeg dem samlet i et udtræk
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 16:59 #1
Prøv med denne her:
<%
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"Data/DataBank.mdb\")

strSQL= \"
SELECT tabel1.kollonenavn1, tabel1.kolonnenavn2, tabel2.kolonnenavn1, tabel2.kolonnenavn2, tabel3.kolonnenavn1, tabel3.kolonnenavn2, tabel4.kolonnenavn1, tabel4,kolonnenavn2
INNER JOIN tabel2 ON tabel1.kolonnenavn1=tabel2.kolonnenavn2
INNER JOIN tabel3 ON tabel2.kolonnenavn1=tabel3.kolonnenavn2
INNER JOIN table4 ON
tabel3.kolonnenavn1=tabel4.kolonenavn2\"

Set rs = myConn.Execute(strSQL)

If WHILE NOT rs.EOF
Response.Write oRS(\"kolonnenavn1\") & oRS(\"kolonnenavn2\") .......osv.

  rs.MoveNext
Loop

rs.Close
Set rs = Nothing
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
Avatar billede cskaade Nybegynder
13. januar 2002 - 17:48 #2
Jeg har prøvet at lave det om men jeg kan ikke få det til at virke kan du se hvad fejlen er her kan du se hvad jeg har lavet det om til.

set Conn = Server.createobject(\"adodb.connection\")
conn.Open \"DBQ=\"& Server.MapPath(\".\") &\"/data/folketal.mdb; DefaultDir=DBQ=\"& Server.MapPath(\"/\") &\";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"
SQL = \"SELECT kasted1787.Lokalitet, Kasted1787.Fornavne, Kasted1787.Efternavn, Kasted1787.Bygningnr, ilst1787.Lokalitet, Tilst1787.Fornavne, Tilst1787.Efternavn, Tilst1787,Bygningnr INNER JOIN Tilst1787 ON Kasted1787.Lokalitet=Tilst1787.Fornavne\"
Set RS = conn.Execute(SQL)
Avatar billede cskaade Nybegynder
13. januar 2002 - 17:50 #3
Her er fejlen jeg får
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'Bygningnr INNER JOIN Tilst1787 ON Kasted1787.Lokalitet=Tilst1787.Fornavne\'.

/abcliste.asp, line 14

Og line 14 er Set RS = conn.Execute(SQL)
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 17:53 #4
Der står ilst1787.Lokalitet !! Der skal vel stå Tilst1787.Lokalitet !! Eller skan jeg ikke finde nogle fejl...
Avatar billede cskaade Nybegynder
13. januar 2002 - 18:03 #5
Det har du ret i men det hjælp ikke nok kommer med samme fejl andre gode ideer.
Avatar billede perla Nybegynder
13. januar 2002 - 18:44 #6
Du har et koma istedet for .

Tilst1787,Bygningnr -> Tilst1787.Bygningnr

PerLA
Avatar billede cskaade Nybegynder
13. januar 2002 - 18:58 #7
>> perla jeg sad slev og kikket det igennem for flere taste fejl og så fant jeg den men det var bare ikke nok har du andre gode forslag eller har andre
Avatar billede cskaade Nybegynder
27. januar 2002 - 16:55 #8
Jeg har ikke kunnet få jeres forslag til at virke derfor har jeg slået de tabeller sammen til tros for det ville ha været nemmer med dem hver for sig.