Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 11:09 Der er 8 kommentarer

hente fra form ?

hej..
jeg kan ik få det til at virke..

jeg har mit bund.php3 dette kode:
<INPUT NAME=\"rum\" TYPE=\"hidden\" VALUE=\"<? print $hent[\"rum\"]; ?>\">

så vil jeg hente det igen, på andre sider...men jeg kan ik få det til at virke...den viser ingen fejl...
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 11:15 #1
på de andre sider er det variablen $rum der har din værdi, og ikke et element i et array ($hent[rum]

prøv dette i stedet:
<?PHP
$rum = $hent[rum];
?>

<INPUT NAME=\"rum\" TYPE=\"hidden\" VALUE=\"<? print $rum; ?>\">
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 11:24 #2
jeg kan ik få det til at virke...nu virker mit form ik mere :(
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 11:24 #3
den viser ik fejl, men der sker ik noget !
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 11:26 #4
<?PHP
if($hent[rum]) {
$rum = $hent[rum];
}
?>

<INPUT NAME=\"rum\" TYPE=\"hidden\" VALUE=\"<? print $rum; ?>\">
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 12:05 #5
har knoklet med det, men den vil ik virke... :(

Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 12:13 #6
nåh...jeg kan ikke gøre så meget når jeg ikke ved hvordan resten ser ud.
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 12:17 #7
Det er fordi den ikke bliver sendt afsted til de andre sider...
Det skal enten gøres med en form eller med en GET-url...
Altså:
<form method=post action=\"dit_script.php\">
<?
if(isset($hent[rum])){
    $rum = hent[rum];
}
?>
<input type=hidden name=\"rum\" value=\"<?=$rum;?>\">
<input type=submit name=\"submit\" value=\" Send til dit_script.php \">
</form>
Eller noget i den stil....
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 12:25 #8
altså...det gik jeg ud fra at chatmanden vidste, men hvis han ikke ved det er en chat måske et liidt stor projekt at gå igang med *G*