Avatar billede rn Nybegynder
26. april 2000 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL - hjælp

Tabellerne er som følger:

Tabel1:
  id
  navn

Tabel2:
  id
  navn2

Tabel3:
  id
  navn3
  fk (fremmed nøgle til tabel4's id)

Tabel4:
  id
  navn4

Jeg skal have følgende resultat:

Tabel1.navn, Tabel2.navn2, Tabel3.navn3, Tabel4.navn4

Betingelser som skal overholdes:
Tabel1.navn = 'Test'
Tabel1.id = Tabel2.id
Tabel2.id = Tabel3.id
Tabel3.fk = Tabel4.id

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med en sql-sætning der kan dette??
Avatar billede ij Nybegynder
26. april 2000 - 11:02 #1
select tabel1.navn, tabel2.navn, tabel3. navn, tabel4.navn from tabel1,tabel2,tabel3,tabel4 where tabel1.navn = 'test' and tabel1.id = tabel2.id and tabel2.id = tabel3.id and tabel3.fk = tabel4.id
Avatar billede rn Nybegynder
26. april 2000 - 11:37 #2
Det er den samme sql-sætning som jeg selv var kommet frem til, inden jeg postede denne tråd.

Problemet var slet ikke sql-sætningen, men blot at jeg havde uoverensstemmelser i mine id's - anyway så virkede ij's sql-streng og da det jo var dig der ledte mig på sporet, må du jo hellere få dine points :)

/RN
Avatar billede ij Nybegynder
26. april 2000 - 11:39 #3
Cool nok. Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe. Men så er du ihvertfald sikker på at du bare kan det der SQL ;-))))