Avatar billede denniss Nybegynder
13. januar 2002 - 02:55 Der er 1 løsning

subquery - SELECT .... from .... IN (SELCT .... from ....) Hvordan ?!?

Hej,

Jeg har to tabeller
Kunder
  KundeID
  Dato
  Saelger
  osv.

Vagtplan
  KundeID [bliver taget fra Kunder]
  Pris
  Starttid
  Sluttid

Det jeg gerne vil er:
Select * from Vagtplan where KundeID = (Select * from Kunder where Saelger = \'supersaelger\')

En Saelger har sat sit Navn på flere kunder. Jeg vil gerne trække alle de linier ud fra vagtplanen for alle de kunder som denne sælger har sat sit navn på.

Man kan bare ikke helt finde ud af det.

Er der nogen der kan ?
Avatar billede denniss Nybegynder
13. januar 2002 - 03:05 #1
select * from vagtplan where KundeID in (select KundeID from Kunder where saelger = \'supersaelger\')

sådan!!

jeg brugte * i nr. 2 select - det skal man ikke.