Avatar billede anders123 Nybegynder
12. januar 2002 - 20:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

At dele min Internet forbindelse gennem en Switch ?

Jeg har et bredbåndsmodem hvor der skal tilkobles 2 Pc´ere der selvfølgelig skal kunne være online samtidig, og til dette har jeg købt en Switch. Men de kan ikke være online samtidgig, jeg har fast IP, men hvad skal jeg stille deres IP-configuration til, altså Default Gateway osv, eller skal jeg lave en Proxy Server eller hvad ??
Avatar billede hojben Novice
12. januar 2002 - 20:40 #1
prøv først at konfigurere klienterne til DHCP under netværksopsætningen
Avatar billede code0.dk Nybegynder
12. januar 2002 - 20:47 #2
smid din netforvindelse i den ene pc i netkort 1 - set nu din switch til nekort 2 i din pc - denne ip skal være 192.168.0.1 - undernetmaske 255.255.0.0 - alt andet skal du lade være

slut pc 2 til switchen - så ip til 192.168.0.2
undernetmaske til 255.255.0.0
standard gateway til 192.168.0.1

og så skulle det virke :)
Code0.dk
Avatar billede anders123 Nybegynder
12. januar 2002 - 22:05 #3
Jamen så skal den første da også tændt hvis man skal bruge den anden ik´?
Avatar billede hojben Novice
12. januar 2002 - 22:07 #4
Er der ikke router med ??

Og svar på dit næste sp. jo.. ;(
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2002 - 01:14 #5
Programmet All Aboard SE til deling af Inet skulle kunne klare det, uden PC1 er tændt. Læs mere og download her
www.internetshare.com

Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 10:15 #6
jeg stiller lige et spørgsmål hvis det er iorden :)
halifax> dette program kan vel kun bruges hvis man har en router - man kan vel ikke og sætter den direkte til switch\'en ??? eller hvad
Avatar billede anders123 Nybegynder
13. januar 2002 - 10:18 #7
Jo tak, det ville da være rimelig rart at vide, for jeg har jo ingen Router?
Avatar billede anders123 Nybegynder
13. januar 2002 - 10:20 #8
halifax: Det her program er vel bare ligesom et andet netkort man sætter i ik`? Kræver det ikke også at Pc´en til Internettet er tændt for at den anden kan komme på?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 10:21 #9
hov mit spørgsmål var lidt træls sådan skulle det lyde :)
halifax> dette program kan vel kun bruges hvis man har en router - og evt. sætter det direkte til switch\'en
man kan vel ikke bruge det med et Cabelmodem.
Det var bedre :)
code0.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2002 - 16:59 #10
All Aboard SE kan bruge flere former for forbindelse som analog modem, xDSL og Cable Modem. Såvidt jeg forstår beskrivelsen er Switch/Router ikke påkrævet. Jeg har ikke prøvet. Programmet er tidl. blevet rosende omtalt på E.dk af kharder - tror jeg, uden at ville hænge ham op på det - og herfra husker jeg opl. om, at pc1 (base pc) ikke nødvendigvis skal være tændt for at clienterne kan gå på nettet. Det står dog IKKE nævnt i beskrivelsen. Læs den - følg link ovenfor. Programemt er utrolig simpelt at sætte op jfr. beskrivelsen.

Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2002 - 10:01 #11
halifax> De skiver om en \"server\" og \"base machine\" og \"client\" .. tror alså at PC\'en skal være tændt for at det kan kunne fungere.

anders123> Bredbåndsmodem? Hvilket? For hvis der ikke er en router indbygget, så kommer du ikke så langt. Bare fordi du har købt en switch, betyder det ikke at du kan få det til at fungere bedere end en hub.
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 21:10 #12
Hvaaaa - jeg vil da gerne vide om det virker og hvordan :)
code0.dk
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 21:14 #13
jeg vil lige høre hvad er forskellen på at bruge denne application og NAT som windows selv har indbygget - det gør jo præcis det samme - host computeren skal jo stå tændt alligevel - udfra de oplysninger fra deres side ??? OG selvom de skriver det ikke er en proxy ja så lyder det nu meget til det :)
code0.dk