Avatar billede emmae Nybegynder
11. januar 2002 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vente på at function bliver færdig

Jeg kalder en side med en parameter, men mange gange efter hinanden via et javascript, for at \"nå\" at
processere hvert kald bruger jeg setTimer functionen og det fungerer sånset fint. For hver gang siden bliver kald med denne parameter popper en print dialog box up, det er helt ok. MEN hvis jeg ikke vælger at klikke ok i denne boks med det samme risikerer jeg at efterfølgende kald, når setTimer timer ud ikke bliver kørt.

Det jeg har brug for er at sikre mig at et kald er færdigt inden næste køres, og der må ikke bruges alert bokse !!

Nogen forlag ?

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 11:24 #1
Har du noget kode vi kan arbejde ud fra?
Avatar billede emmae Nybegynder
11. januar 2002 - 11:28 #2
Sorry, glemte det, her har du lidt at tænke over.

temp1 = new Array;
counter2 = -1;
function printCheckbox()
{

    for (var i = 0; i < document.all.tags(\'INPUT\').length; i++) {
        if (document.all.tags(\'INPUT\')(i).type == \"checkbox\")
        {
            if (document.all.tags(\'INPUT\')(i).checked == true)
            {
                var param = getURL()+\"/csm/upload/\"+document.all.tags(\'INPUT\')(i).name;
                temp1[temp1.length] = getURL()+\"/csm/client/DocumentServicesPrint.jsp?DOC=\"+param;

            }

    printDocuments();
}

function printDocuments()
{

    counter2 += 1;
    dummy(temp1[counter2]);

    if (counter2 < temp1.length - 1)
        setTimeout(\'printDocuments()\',3000);

}
function getURL()
{
    URL = document.location.toString();
    check = \"/\";
    index = URL.indexOf(check,8);
    temp = URL.substring(0,index);
    return temp;
}
function dummy(loc)
{
    frmprint.location.href = loc;
}
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. januar 2002 - 00:38 #3
var funktionigang = false;

function dinFunktion( dineparametre ) {
    if ( funktionIgang ) { // hvis funktionen stadig er igang:
        setTimeout( "dinfunktion("+dineparametre+")", 1000 );
        // vent et sekund mere
        return;
    }
    funktionIgang = true;
    //... diverse ting din funktion skal gøre
    funktionIgang = false;
}; //end dinFunktion

mvh JakobA