Avatar billede mccookie Seniormester
10. januar 2002 - 23:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Open.window midt på skræmen

document.write(\'<Td align=\"middle\">&copy; Lavet af Astrid og Henning - <A Href=\"java script:void(0)\" onclick=\"window.open(\\\'../../div_html/copyright.html\\\',\\\'\\\',\\\'toolbar=no,status=no,width=260, height=150\\\');\" class=\"copyright\">Læs mere her !!</A></td>\');

Overstående skal åbnes midt på skræmen !!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2002 - 23:58 #1
<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">

function openDu(url,h,w) {

var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((screen.width-h-10)/2);
    topPos = Math.round((screen.height-w-29)/2);
  } else {    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, \'Billed\', \'scrollbars,height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=\' + topPos + \',left=\' + leftPos + \'\')
}
// -->
</script>
</head>
<body>
document.write(\'<Td align=\"middle\">&copy; Lavet af Astrid og Henning - <A Href=\"java script:void(0)\" onclick=\"openDu(\\\'../../div_html/copyright.html\\\',260,150);\" class=\"copyright\">Læs mere her !!</A></td>\');
</body>
</html>

sådan ca :))

/Nikolaj
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2002 - 23:59 #2
*sjusk - css-classes og jeg skal kommer efter dig*

=oD
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 00:02 #3
Det skal selvfølgelig være:

<script>
document.write(\'<Td align=\"middle\">&copy; Lavet af Astrid og Henning - <A Href=\"java script:void(0)\" onclick=\"openDu(\\\'../../div_html/copyright.html\\\',260,150);\" class=\"copyright\">Læs mere her !!</A></td>\');
</script>
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 00:04 #4
Pelkjaer>>> Jeg har desværre erfaret at dem der skal bruge dette blandt ligger inde med lidt ældre versioner af blandt Internet Explore !!
Ellers have jeg valgt positionering !!!

Nikoljdu>>> Det skal stå på en linie og samles udfra divese veriabler !!
Kan dette ikke lade sig gi sig ??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:08 #5
mccookie>>Ignorer min kommentar - efter at have læst hele spørgsmålet falder den helt til jorden.

Var et forsøg på en dårlig joke myntet på nikolajdu - men som sagt er den faldet til jorden..

:(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 00:10 #6
Synes folk er efter mig i dag :((
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:12 #7
Et eller andet skal folk jo tage sig til når de keder sig :D
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 00:12 #8
Pelkjaer>>> Lidt teoretisk kunne CSS, godt havde været anvendt - Det kunne godt klares uden Javascript !!!

Men problemet er at ca. 150 HTML filer skal tilrettes !
Men javascript skal jeg gøre det et sted !!

Det er en elektronisk billedalbum jeg har lavet, som skal kunne kører offline fra cd !!

Derfor har jeg brugt Javascript til at lave en slags inkluderingsfunktion !!

Da vor tids browser desværre ikke fungre som server og kan kører PHP

Men tak for kommentaren
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 00:14 #9
Jeg tror på at det virker !!!

Jeg får først testet det imorgen !!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:14 #10
Du har vel ikke prøvet DW?

Templates er en fed ting når man har mange sites :)
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 00:17 #11
DW = Dream weaver ???

Templates: Men hvad kører de under ??
PHP/ASP ??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:28 #12
templates kører ud fra en templatefil (.dwt) som man linker til lidt på samme måde som css osv - altså ikke på serversiden.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:29 #13
Endvidere har DW også \"library Items\" - fungerer lidt ligesom snippets i Homesite.

Er der en kodestupt du bruger meget, indsætter du blot et \"Library Item\". -sparer oceaner af tid.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 00:42 #14
Prøv lige og tjek det her gutter:
http://demenskonsulent.dk/test/fluid.htm

cool ik\'?
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 15:38 #15
Har testet scriptet og det virker ikke !!!!

Den melder obejkt was not handel

Har implementeret det direkte !!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. januar 2002 - 15:44 #16
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function displayWindow(theURL,winName,width,height,features) {
    var window_width = width;
    var window_height = height;
    var newfeatures= features;
    var window_top = (screen.height-window_height)/2;
    var window_left = (screen.width-window_width)/2;
    newWindow=window.open(\'\'+ theURL + \'\',\'\'+ winName + \'\',\'width=\' + window_width + \',height=\' + window_height + \',top=\' + window_top + \',left=\' + window_left + \',features=\' + newfeatures + \'\');
    newWindow.focus();
}
//-->
</script>

<a href=\"java script:;\" onClick=\"displayWindow(\'www.eksperten.dk\',\'vinduenavn\',\'400\',\'300\',\'scrollbars=yes\')\">&Aring;ben</a>
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 15:56 #17
Den mener et objekt var ventet !!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 16:19 #18
lad være med at bruge height og width som parametre i din funktion - De bruges i andre sammen hænge. Kalde dem helere hojde og bredde.
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 16:33 #19
prøver lige !!!
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2002 - 16:36 #20
Skal den sådan ud:

function opendu(url,h,w) {

var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((screen.bredde-h-10)/2);
    topPos = Math.round((screen.hojde-w-29)/2);
  } else {    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, \'Billed\', \'scrollbars,hojde=\' + h + \',bredde=\' + w + \',top=\' + topPos + \',left=\' + leftPos + \'\')
}

????
Avatar billede mra Nybegynder
24. juni 2003 - 11:19 #21
var iwin = null;

function OpenWindow(source,name,w,h) {
LeftPosition = (screen.width) ? (screen.width-w)/2 : 0;
TopPosition = (screen.height) ? (screen.height-h)/2 : 0;
settings = 'height='+h+',width='+w+',top='+TopPosition+',left='+LeftPosition+',toolbar=no,scrollbars=no,menu=no,location=no,resizable=no,status=no';
iwin = window.open(source,name,settings);
}