Avatar billede praetorian Nybegynder
10. januar 2002 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DCC send i mIRC Timer out

Når jeg forsøger at sende noget til nogle på IRC med DCC bliver min connect bare timed out, men kan godt modtage filer fra folk ????. Jeg har ADSL 256/128 med SpeedStream 2601 Router fra TDC.

Har åbnet routeren jævnfør www.dsl-faq.dk samt at routeren står i åben standard.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
10. januar 2002 - 23:06 #1
HAR SAMME PROBLEM.. LYTTER MED!

HYGGE
\\Zero-Hero
Avatar billede elessar Nybegynder
10. januar 2002 - 23:17 #2
Well, problemet er højst sandsynligt at du ikke har åbnet for de rette porte. Jeg har haft samme problem, men har dog Cisco 677 Router, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

MEN! Du må finde ud af hvordan man åbner porte på din router, og derefter åbne for et afgrænset område (feks 1030-1040). Derefter skal du huske i DCC-options at angive, at det er portene 1030-1040 du bruger!

Endelig er det også smart at åbne port 133 (Ident), så connecter du langt hurtigere til IRC-serverne...

Håber det kan bruges!

MVH
Elessar

PS. Til dem der har Cisco 677 Router, ligger der en vejledning her (se nederst for mIRC):  http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
Avatar billede praetorian Nybegynder
10. januar 2002 - 23:20 #3
Elessar:

det med at åbne for Ident gjored jeg inde på www.dsl-faq.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. januar 2002 - 22:57 #4
tak for forsøget, enhver som finder en brugbar løsning er velkommen til at sende den til min email ofg de vil så få points.

Praetorian@pc.dk