Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 22:42 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Søgning med cookies

Jeg er ved at lave en forspørgelse hvor der skal bruges cookies... jeg ved bare ikke hvordan man laver en sådanne. Jeg har tjekket at den kende de informationer den skal i cookien på siden (ved at sætte dem ind i en formular... men når jeg skla bruge cookien til at lave forspørglsen med går det galt.
Jeg skriver forspørglsen sådan...
SQL = \"select * from adgangskoder where brugernavn =\'%\" & Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\") & \"%\'\"
Set rs = db.Execute (SQL)

havd er der galt???
Hvis jeg bare sætter et tilfældigt brugernavn ind går det fint.. og som sagt er der den nødvendige information i cookien...
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 22:45 #1
Du skal vist request din cookie som det første på siden. Smid den ind i en variabel som det første og brug variablen i din SQL-streng
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 22:47 #2
Den skriver : ADODB.Field error \'80020009\'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

Ok, hvordan smider jeg den i en var. har tænkt på det... men er ikke sikker... skrev
Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\")  = var1 og lavede forspørgelse på den... men jeg tror ikke jeg gjorde det rigtigt... koden... ghvis du/i kan...
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 22:53 #3
strCookie = Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\")

SQL = \"select * from adgangskoder where brugernavn =\'%\" & strCookie & \"%\'\"

Hjælper det?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. januar 2002 - 22:54 #4
SQL = \"select * from adgangskoder where brugernavn =\'\" & Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\") & \"\'\"
Set rs = db.Execute (SQL)
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 22:56 #5
Er det ikke med vilje at %-tegnet er omkring?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. januar 2002 - 23:02 #6
Jo, men det skal ikke bruges til noget så vidt jeg kan forstå
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:09 #7
Microsoft VBScript compilation error \'800a0408\'

Invalid character

/lejligheder/adm_virksomhed/opret.asp, line 786

strCookie = Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\")

Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:12 #8
Mig bekendt skal linien stå som det første på din side, før noget som helst html.
-ikke på linie 786.....
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:13 #9
Den skriver stadigt : ADODB.Field error \'80020009\'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:15 #10
prøver det lige.. 2 sec...
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:16 #11

ADODB.Field error \'80020009\'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/lejligheder/adm_virksomhed/opret.asp, line 0
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:17 #12
Hov hov hov - det hedder måske bare:
Request.Cookies(\"password\")
Hvordan skrev du da du satte den cookie?
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:18 #13
Hmmmm - og du er sikker på at du har en cookie med et \'valid\' password?
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:20 #14
den skla slet ikke bruge passwordet i den formular... men ja... den bruger det i en \"hidden\" formular på siden og der er alle de informationer den skal bruge skrevet rigtigt...
Avatar billede freecodes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:21 #15
Det du siger med at den bare skal bruge Request.cookie(\"brugernavn\") ... skla den ikke vide hvilken cookie den skal bruge... altså først cookie navnet og derefter hvilken værdi i cookien den skal tage... ??
Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:27 #16
Tjoooooh - altså problemet med :
ADODB.Field error \'80020009\'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
Det må jo være at du ikke får noget resultat på din query....

Så den må jo have problemer med at finde en bruger med de kriterier.

Har du prøvet at skrive:
response.write(strCookie)

Så kunne du jo finde ud af om den henter oplysningerne fra din cookie rigtigt nok......

Avatar billede larsen1 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:33 #17
Jeg giver op for iaften - min øjne begynder at hænge....

Jeg checker lige om du har fået løst problemet i morgen, ellers må vi jo fortsætte.....
Avatar billede strax Nybegynder
11. januar 2002 - 00:00 #18
SQL = \"select * from adgangskoder where brugernavn =\'%\" & Request.Cookies(\"brugere\")(\"password\") & \"%\'\"
Set rs = db.Execute (SQL)

Denne går galt da \"=\" ikke kan bruges sammen med wildards (\"%blabla%\"). Denne notation bruges sammen med \"LIKE\" istedet. Du skal derfor enten fjerne dit \"=\" tegne og skrive \"LIKE\" eller fjerne dine \"%\" tegn.

Din fejl opstår fordi du leder efter \"%EtNavn%\" .. denne returnerer nul rækker, når du så prøver at hive værdien ud, melder ASP at den ikke kan da den har hent 0 rækker :-)