Avatar billede martinskou Nybegynder
10. januar 2002 - 16:52 Der er 3 kommentarer

TCP Connection Hook

Jeg vil gerne have mulighed for at se hvilke conntection attempt der er til/fra min pc, og mulighed for at afbryde disse.

Som det sker i diverse personal firewalls.

Har kigget på GetTcpTable API funktionen, men det kan kun vise eksisterende forbindelser.

Kan det være rigtigt at man skal lave en kernel mode driver? Er der i så fald nogen som kender til noget koder?
Avatar billede martinskou Nybegynder
10. januar 2002 - 17:16 #1
Jeg udvikler til Window 2000 server, i C++
Avatar billede martinskou Nybegynder
11. januar 2002 - 09:01 #2
Hmm, måske kan en Filter-hook driver bruges, men jeg kan ikke finde noget kode eksempel.
Avatar billede chries Nybegynder
12. januar 2002 - 23:35 #3
Ved ikke om det virker, men du kunne prøve at bruge winsock2. For at få besked om connection attempts kunne du bruge WSAEventSelect (FD_ACCEPT). Har fået idéen fra et program der bruger det til at fange alt incomming data ( http://www.codeguru.com/network/ipmon.html ) :

int WSAEventSelect (
  SOCKET s,
  WSAEVENT hEventObject,
  long lNetworkEvents
);

Parameters
s
[in] A descriptor identifying the socket.
hEventObject
[in] A handle identifying the event object to be associated with the supplied set of FD_XXX network events.
lNetworkEvents
[in] A bitmask that specifies the combination of FD_XXX network events in which the application has interest.

FD_READ Want to receive notification of readiness for reading
FD_WRITE Want to receive notification of readiness for writing
FD_OOB Want to receive notification of the arrival of out-of-band data
FD_ACCEPT Want to receive notification of incoming connections
FD_CONNECT Want to receive notification of completed connection or multipoint \"join\" operation
FD_CLOSE Want to receive notification of socket closure
FD_QOS Want to receive notification of socket Quality of Service (QOS) changes
FD_GROUP_QOS Reserved for future use with socket groups. Want to receive notification of socket group Quality of Service (QOS) changes
FD_ROUTING
_INTERFACE_CHANGE Want to receive notification of routing interface changes for the specified destination
FD_ADDRESS_LIST
_CHANGE Want to receive notification of local address list changes for the address family of the socket