Avatar billede use.kr Nybegynder
10. januar 2002 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søgekriterier

Jeg har en nyhedsside, hvor der vises de sidste 15 nyheder. Nu er det et ønske blandt brugerne, at få adgang til en arkivside med alle nyheder i databasen. Jeg har så lavet denne side, men ønsker kun at få nyheder -UNDTAGEN de sidste 15.
Hvordan løses dette?
Her er kodestumpen med kriterier:

\'SQLstmt = \"INSERT INTO adresse (ID,Besked,underskrift, Forfatter,Dato,link\"
\'SQLstmt = SQLstmt & \" VALUES (\" & request.form(\"Besked\") & \",\'\" & request.form(\"Forfatter\") & \"\',\'\" & request.form(\"Dato\") & \"\',\" & request.form(\"link\")  & \"\',\'\" & request.form(\"Overskrift\") &  \"\',\'\" request.form(\"underskrift\") & \"\')\"
SQLstmt = \"SELECT * FROM news ORDER BY ID desc;\"
Avatar billede cygnet Praktikant
10. januar 2002 - 17:19 #1
Du smider noget ala dette ind :

dim x

X = 0
Do While (Not rstemp.eof) And (X<10)
X = X + 1
rstemp.movenext
Loop
Avatar billede cygnet Praktikant
10. januar 2002 - 17:20 #2
:-)
Avatar billede cygnet Praktikant
10. januar 2002 - 17:20 #3
Alså inden selve det loop hvor du viser dine nyheder - så har du rykket 1o rækker ned.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. januar 2002 - 17:34 #4
Du kunne jo lave en SQL der færst tæller antal poster:

strSQL = \"SELECT COUNT(ID) AS Antal FROM tabel\"
totalCount = rs(\"Antal\")
left = totalCount - 15
str_count = 0

\'Og derefter lopper:

If left > str_count then
Do While left > str_count

\'    Din kode her!

rs.MoveNext
str_Count = str_Count + 1
Loop

Else
Response.Write \"Fejl!\"
End If

He He He He.... Grunden til at jeg har lavet en If rundt om er at jeg ikke kan huske hvad der er mindre-end og størere-end (lidt pinligt! :-) Så hvis den udskriver \"Fejl!\" skal du bare vende \">\" (pilen) om til \"<\" !!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. januar 2002 - 20:14 #5
Kunne du ikke bruge det?!?
Avatar billede use.kr Nybegynder
10. januar 2002 - 22:14 #6
nej jeg kunne ihvertfald ikke få det til at virke, med de mange forsøg jeg prøvede men her er kodestrengen hvis du kunne vise hvor den så skulle placeres ind?
hilsen

<%

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"database/frontnews.mdb\")

\'SQLstmt = \"INSERT INTO adresse (ID,Besked,underskrift, Forfatter,Dato,link\"
\'SQLstmt = SQLstmt & \" VALUES (\" & request.form(\"Besked\") & \",\'\" & request.form(\"Forfatter\") & \"\',\'\" & request.form(\"Dato\") & \"\',\" & request.form(\"link\")  & \"\',\'\" & request.form(\"Overskrift\") &  \"\',\'\" request.form(\"underskrift\") & \"\')\"
SQLstmt = \"SELECT * FROM news ORDER BY ID desc;\"
\'
\'response.write SQLstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
  %>
  <%
  DO WHILE NOT rs.EOF
    overskrift = rs(\"overskrift\")
    ID = rs(\"ID\")
    Dato = rs(\"Dato\")
    underskrift = rs(\"underskrift\")
    %>

      <a href=\"visbesked2.asp?id=<%=ID%>\"><FONT FACE=\"Verdana\" SIZE=\"1\" COLOR=\"#606060\"><B><%=overskrift%></b></FONT></a><BR>Skrevet:<B><%=Dato%></B>

      <%

  rs.MoveNext
  LOOP
  RS.Close
  Response.Write \"</TABLE>\"

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

    %>
Avatar billede use.kr Nybegynder
16. januar 2002 - 14:14 #7
spørgsmål lukket