Avatar billede thy4ever Nybegynder
10. januar 2002 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Grafikkort, TV-kort og Video

Jeg har installeret et TV-kort (Pinnacle PCTV Rave)  på min computer. Den fungerer efter hensigten - således at jeg både kan se div. kanaler og anvende PC\'en som videooptager. Jeg har efterfølgende forsøgt at installere et grafikkort med TV-out (Creative GeForce2 200mx AGP/TV med 32 mb videoram). Tanken var så at sende det optagede video fra PC\'en tilbage til den almindelige video via grafikkortets TV-udgang - det virker ikke. Er der nogen, som ved om det kan/burde kunne lade sig gøre? Og evt. hvad, som kan være årsagen til at det ikke virker.

mvh
TC
Avatar billede egede Nybegynder
10. januar 2002 - 15:57 #1
er du fra Thy?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 17:07 #2
Det skal kunne lade sig gøre......!
Så skal vi bare have løst hvordan.

Som udgangspunkt sender din tv-udgang jo billedet af din skærm til en tv-monitor, hvis du prøver med en direkte tilsutning til dit fjernsyn kan du altså se om der er hul igennem - det behøver ikke at være et signal fra dit rave kort - bare et alm. computer signal!

Er der ikke hul igennem skal du sætte indstillingerne i egenskaberne for din skærm og dit kort. Du skal fortælle den at den skal sende et signal ud der passer til det kabel du bruger. Det er endten et SVHS (Ligner lidt PS2) eller et COMPOSIT (Phono) - Derudover skal du sætte den til PAL.

Desuden skal du være sikker på at dit kabel duer - det siger jo sig selv. Så dit kabel skal altså være til et scartstick som er in og ikke out, det vil sige at scartadabter, hvis du bruger en sådan, skal være beregnet til at spille ind til en video og ikke ud fra et fjernsyn - nogle kan begge dele.
Det skal lige siges at dit fjernsyn skal stå på av-kanalen.

Når du har hul igennem her, sætter du kablerne i video og sætter den på av - så skulle det hele virke!

håber jeg!
Avatar billede staqo Nybegynder
10. januar 2002 - 20:49 #3
Ja det kan godt lade sig gøre. Du skal hente en opdateret driver til dit grafikkort der passer til dit styresystem. Jeg har selv Jeg har selv et grafikkort med TV-out (Creative GeForce2 400mx AGP/TV med 64 mb videoram). Gå ind på denne side www.nvidia.com
Der er noget der hedder Detonator driver til eks. win200.
Installer driveren, dernæst gå i kontrolpanel under skærm, herefter klik på indstillinger. klip på advanceret.
Der fremkommer nu noget der hedder Twinview, vælg klon. Herefter outputenhed. Vælg den enhed der passer på forbindelse mellem PC og videomaskine. Videoen skal stå på videokanal.
Prøv dig frem med det. Håber det kan hjælpe dig :-)

Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 08:38 #4
som stago også er inde på kan det være et driver spørgsmål. Således har jeg set eksempler på problemer hvor det blot var et sørgsmål om at \"tvinge\" den til at tage de drivere der lå på den medfølgende disk/skive
Avatar billede thy4ever Nybegynder
11. januar 2002 - 09:52 #5
Foreløbelig tak for svarerne
Situationen er pt.
1) Grafikfortet \"Fryser\" computeren -tilfældigt
(Den fungerer ok med det gamle kort, som desværre ikke har TV-out og kun 4mb)
2) Jeg kan godt få et signal fra PC\'en til TV\'et, men kun i sort/hvid
3) Jeg har opdateret grafikdriveren (Creatives hjemmeside)
4) Jeg bruger et s-vhs kabel med scartadaptor, men jeg kan ikke sende signalet (det sort/hvide) gennem video - kun gennem TV\'et

Til cgleerup  : Jo, jeg har engang boet i Thy
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 14:30 #6
Ikke fordi det betyder noget, men det var nu \"egede\" der spugte!

Og du har sat den til at sende i PAL, det lyder nemlig lidt som om det står til NTSC og det skal det ikke hvis du bor i EUROPA, og mon ikke du gør det selvom du måske er flyttet fra THY....?

For lige at svare i rækkefølge:

1. Kør regclean på din maskine, den rydder på i registraingsdatabasen - eller flyt dit kort til en anden bank/slot på dit bundkort.

2. Kontrollere at du har sat den til at sende ud-signalet i PAL og at den står til at vise S-VHS

3. Tjek dine skærmegenskaber og definer end driver der hører til skærmen, hvis du nu har en standardskærm eller plug and play skærm!

4. Igen, tjek at den står på PAL, måske din video ikke vil modtage NTSC signalet. Ellers tjek at den står på av, nogle videomaskiner har flere av muligheder, hvis den kører med betegnelsen indput x i stedet av så tjek at den står rigtigt!
Avatar billede egede Nybegynder
12. januar 2002 - 21:23 #7
cgleerup -> Bare kald mig Egede, det er en del af mit navn :)

Thy4ever -> Det der med at grafikkortet får computeren til at fryse tilfældigt kan måske løses ved at sætte AGP Driverstrenght (eller et lignende punkt) til hastigheden E7, det har hjulpet på en anden computer. Det gøres i BIOS.
Avatar billede thy4ever Nybegynder
14. januar 2002 - 13:33 #8
Jeg tror jeg/vi nærmer os en løsning.
Det der med BIOS - hjælp!!! Jeg har fundet ind i BIOS\'en, Men det der med AGP Driverstrenght kan jeg ikke finde??? Kun et pkt., som hedder \"VGA BOOT FROM\" som på min står til PCI, mens den på en andenlignende står til AGP. Jeg er sikker på at mit \"gamle\" kort er et AGP-kort.

Kan der iøvrigt være forskel på AGP-stik. Nogle gange står der AGP 2X andre gange AGP 4X ?

mvh
Thy4ever
Avatar billede egede Nybegynder
14. januar 2002 - 15:07 #9
Der kan være forskel på hastigheden i en AGP-port, ja.
Så prøv at finde noget der minder om AGP Driverstrenght, som du måske først skal sætte fra auto til manuel for du kan definere en hastighed (som skal være E7).
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 13:34 #10
halloooo, mener du ikke der var noget du kunne bruge fra nogen af os???
Avatar billede cholm Nybegynder
05. februar 2002 - 13:41 #11
Jeg sidder lige og bryder min hjerne med hvad formålet er med ovenstående ønskede manøvre...:-)

Et TV-signal ind i en PC, og derefter ud igen til en alm video...Mhm :-)

/cholm
Avatar billede thy4ever Nybegynder
29. august 2002 - 08:50 #12
Formålet er at kunne redigere digitalt for derefter at kunne overspille til et analogt videobånd

/Thy4ever
Avatar billede staqo Nybegynder
29. august 2002 - 10:19 #13
Hej TC

Prøv lige at tjekke denne side
http://www.videoredigering.dk

mhv
HHS