Avatar billede maychrist Nybegynder
10. januar 2002 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Database tilgang (ACCESS) med ASP

Hej venner.

Jeg har et problem som er ved at gå mig rigtig meget på nerverne. Jeg har min kode liggende på en server og min database på en anden (min side bliver hosted af enavn.dk)og forsøger at få forbindelse til min Access database ved brug af ASP kode. Jeg har prøvet følgende koder:

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver  (*.mdb)}; UID=brugernavn; PWD=password; SERVER=URLadresse; DATABASE=navnpådatabase;\"

Conn.Open DSN
%>

eller
<%
Set Conn = Server.CreateObject (\"ADODB.Connection\")

Conn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; Dbq=URLtildatabase; uid=brugernavn; pwd=password;\"
%>

eller
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"stitildatabase\")
Conn.Open DSN
%>
Men lige meget hvormeget jeg prøver, ender jeg hele tiden op med at få samme fejlbesked:

\"
ADODB.Connection.1 error \'800a0bb9\'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
\"

Hvad gør jeg forkert?? Nogle gode svar derude???
På forhånd tusind tak

Maya

Avatar billede coltau Juniormester
10. januar 2002 - 15:29 #1
Jeg mener ikke at man kan få adgang til en database hvis ikke database og ASP findes på samme server.
Teoretisk set kan det godt lade sig gøre - men det kræver at udbyderen på ASP-serveren opretter et DSN til databasen.
Den nemmeste og hurtigste måde er at lægge databasen på samme server som ASP-en og så oprette en DSN med stinavnet. Evt som følgende:

Set DB = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DB.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"database.mdb\")
Avatar billede medions Nybegynder
10. januar 2002 - 21:30 #2
Jov.. det er muligt! Den skal være delt i så fald - enten via SQL, ODBC eller Samba (Windows File Sharing)

//Rune
Avatar billede markmusen Nybegynder
11. januar 2002 - 00:35 #3
Det er muligt! men det kræver at du har adgang til odbc\'en på den server hvor asp-koden ligger! Du skal i stedet for at oprette system-dns oprette file-dns! Dette giver mulighed for at angive adressen på db\'en!

Derefter kan følgende kode bruges:

set objconn = server.createobject(\"adodb.connection\")
strconn = \"dsn=data;database=data;user id=sa;password=;\"
objconn.open strconn

Derefter kan ganske almindelige insert, select, update-kommandoer bruges!
Avatar billede maychrist Nybegynder
11. januar 2002 - 09:00 #4
Jeg prøver lige de forskellige forslag ... er der flere forslag er man meget velkommen .....
Avatar billede maychrist Nybegynder
11. januar 2002 - 10:36 #5
Tusind tak alle sammen for alle jeres svar. Jeg har fået løst problemet. Det er ikke muligt at gå fra den ene server til den anden - men jeg fik tillusket mig en anden måde at gøre det på.

Knus
-Maya