Avatar billede lkhlars Nybegynder
10. januar 2002 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unikke rækker i en sortering

Hvordan får jeg rækker med STYLEITEMID en gang og kun en gang? Dvs. unikke rækker sorteret ud fra styleitemid?
select
        STYLEID AS STYLEID
        ,STYLEITEMID AS STYLEITEMID
        ,DATASORT AS  STYLEDATASORT
        ,DATATYPE AS STYLEDATATYPE
        ,DATAGUIDE AS STYLEGUIDE
        ,DATAUNIT AS STYLEUNIT
from

    pak_DATAS ;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2002 - 14:18 #1
mener du noget i retning af

  select styleitemid,.... from pad_datas group by styleitemid

hvor du på ....-ernes plads kan summere og tælle felterne der hører til
samme styleitemid ?
Avatar billede terry Ekspert
10. januar 2002 - 14:23 #2
SELECT DISTINCT ...
Avatar billede lkhlars Nybegynder
10. januar 2002 - 14:23 #3
ja, men unikt styleitemid og man kan jo ikke gruppere på distinct styleitemid så vidt jeg ved.
Hvad mener du med at tælle - problemet er at styleitemid optræder flere gange
Avatar billede terry Ekspert
10. januar 2002 - 14:31 #4
A. Use COUNT and DISTINCT
This example finds the number of different cities in which authors live.

SELECT COUNT(DISTINCT city)
FROM authors
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2002 - 14:33 #5
Kan du ikke give os et eksempel på hvad du vil have i dine \"unikke rækker\" ?