Avatar billede ravdex Nybegynder
10. januar 2002 - 09:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dlookup med 2 kriterier

Jeg har et dlookup, hvor 2 værdier skal opfyldes
EX
variabel x= 02 (dato) ugenummer

jeg skriver
upris = DLookup(\"[pris]\", \"tbl_periode\", \"[til] <=\" & x and \"[til] <=\" & x)

Alternativt
kan man køre en forespørgsel der viser den pågældende værdi, selvom der er en anden postkilde knyttet til formen

Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 09:10 #1
upris = DLookup(\"[pris]\", \"tbl_periode\", \"[til] <=\" & x & \" and [til] <=\" & x)
Avatar billede terry Ekspert
10. januar 2002 - 09:10 #2
No sure I understand the question, could you give more infor ravdex?
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 09:19 #3
Du tager ganske enkelt og skriver dit kriterie, med en enkelt værdi i stedet for variablen...

fx.
\"[fra]>2 and [til]<=5\"

derefter udbytter du de faste værdier med:
\" & variabelnavn & \"

så eksemplet bliver til:
\"[fra]>\" & intFra & \" and [til]<=5\"
og derfra til:
\"[fra]>\" & intFra & \" and [til]<=\" & intTil & \"\"

Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 09:20 #4
Ovenstående gælder for numeriske værdier... Du skal huske apostroffer omkring tekst-værdier og havelåger (#) omkring dato\'er...
Avatar billede ravdex Nybegynder
10. januar 2002 - 15:07 #5
Det burde give følgende linie

upris = DLookup(\"[pris]\", \"tbl_periode\", \"[fra]>=\" & v_ugenr & \" and [til]<=\" & v_ugenr & \"\")

Men den giver inalid use of null

Men jeg har tjekket at der findes data

Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 15:12 #6
Du har felterne: pris, fra og til i din tbl_periode...  Og der er et felt v_ugenr i din query... ???
Avatar billede ravdex Nybegynder
10. januar 2002 - 15:20 #7
ja
Det foregår nu i noget kode under en form
v_ugenr er dim as single
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 15:24 #8
er du sikker på at v_ugenr har en værdi, når koden når til opslaget? -prøv evt. med en MsgBox v_ugenr

Avatar billede ravdex Nybegynder
17. januar 2002 - 09:30 #9
Jeg har fået det til at virke.
Tak for hjælpen
Det  var lidt forkert med apostrofferne.